Friday, March 15, 2024

 Today was the day for Natalie to come for three hours while I go out to take care of a few things.

First, I had to go to Poznan Plaza to have my tax documents scanned, Cousin Andrzej agreed to do my Polish taxes and I will use H&R Block for the American ones. Having him do the Polish taxes is a relief for me. I might be able to do it but it would take much more time.

When that was finished, I went to the District Court in Poznan. I had no problem. I wanted to see the interior of that building. It's beautiful. So many stained glass windows on the second and third floor. I had to go there and take pictures.

Walking back to my car, i saw another interesting building mad of yellow and red bricks. Someone once told me that was the German style of building some years ago. This was a big building, now holding government offices and renovated.

An even more interesting building was on a side street. It looked like

I received an email from a reader in California. He saw a dark mage picture of Joan and enhanced it for me. You can see it above. He also has Polish ancestry and has been reading my log for some time.

In Ukraine...

Anti-Kremlin Russian Volunteers Infiltrate Inside Russia With Tanks, Claiming to Have Captured One Village

A Freedom of Russia Legion representative confirmed to Kyiv Post that fighting occurs on Russian territory. Media reports suggest Lozovaya Rudka in Belgorod is now under Russian volunteer control.

https://www.kyivpost.com/post/29369

Guerrillas Spot Rare Russian Ballistic Missile Detection Radar Station in Occupied Crimea

A rare 9C19 Ginger radar system, crucial for Russian anti-aircraft defense, collects data on air targets and transmits them to the command posts of the Russian air defense forces.

https://www.kyivpost.com/post/29358

 Dziś był dzień, w którym Natalie przyszła na trzy godziny, a ja wyszedłem załatwić kilka spraw.

Po pierwsze, musiałem pojechać do Poznań Plaza, aby zeskanować moje dokumenty podatkowe, kuzyn Andrzej zgodził się zrobić moje polskie podatki, a ja użyję H&R Block do amerykańskich. Zlecenie mu rozliczenia polskich podatków to dla mnie ulga. Mógłbym to zrobić, ale zajęłoby mi to znacznie więcej czasu.

Kiedy to się skończyło, poszedłem do Sądu Rejonowego w Poznaniu. Nie miałem żadnych problemów. Chciałem zobaczyć wnętrze tego budynku. Jest przepiękny. Tyle witraży na drugim i trzecim piętrze. Musiałem tam wejść i zrobić zdjęcia.

Wracając do samochodu, zobaczyłem inny interesujący budynek z żółtych i czerwonych cegieł. Ktoś kiedyś powiedział mi, że był to niemiecki styl budowania kilka lat temu. Był to duży budynek, obecnie mieszczący biura rządowe i odnowiony.

Jeszcze bardziej interesujący budynek znajdował się na bocznej ulicy. Wyglądał jak

Otrzymałem e-mail od czytelnika z Kalifornii. Zobaczył zdjęcie Joan wykonane przez mrocznego maga i ulepszył je dla mnie. Można je zobaczyć powyżej. On również ma polskie korzenie i czyta mój dziennik od jakiegoś czasu.

Na Ukrainie...

Antykremlowscy rosyjscy ochotnicy infiltrują Rosję czołgami, twierdząc, że zdobyli jedną wioskę

Przedstawiciel Legionu Wolności Rosji potwierdził dla Kyiv Post, że walki toczą się na terytorium Rosji. Doniesienia medialne sugerują, że Łozowaja Rudka w Biełgorodzie znajduje się obecnie pod kontrolą rosyjskich ochotników.

https://www.kyivpost.com/post/29369

Partyzanci wykryli rzadką rosyjską stację radarową do wykrywania rakiet balistycznych na okupowanym Krymie

Rzadki system radarowy 9C19 Ginger, kluczowy dla rosyjskiej obrony przeciwlotniczej, zbiera dane o celach powietrznych i przesyła je do stanowisk dowodzenia rosyjskich sił obrony powietrznej.

https://www.kyivpost.com/post/29358

No comments:

Post a Comment