Friday, March 01, 2024

Wrangler.

Because I was a little early at the food store on Tuesday and had a few minutes before they opened, I walked around window-shopping. Out of curiosity, I looked at a pair of Wrangler blue jeans and was shocked to see the price, 499 PLN($125), depending on the style. Comparing to the U.S price of between $20(80 PLN)-$50(199 PLN), that's outrageous.

Do you know what Wrangler means? It has two meanings. 

1. North America-A wrangler is an individual involved in the process of taming, controlling and handling various animals, specifically horses. Traditionally this process involves herding cattle and bringing horses in from the paddock.

2. A person engaging in a lengthy and complicated dispute.

I never thought about that word until now. We have been watching the TV series, "Yellowstone" and it is the best show I've seen that depicts what takes place on a ranch with wranglers, how well horses are trained to deal with cows and the financial problems ranchers have.

Yellowstone is not based on a true story.

Yellowstone is a drama series about the Dutton family, who own the largest ranch in Montana. The show follows the family as they fight to protect their land from outside forces, including:

  • Land developers
  • A neighboring Native American reservation
  • Internal family conflicts and power struggles

The series explores themes of family, loyalty, legacy, land preservation, and the clash between traditional ways of life and modern pressures.

A friend told me about it last month. I watched 1 episode but wasn't impressed. Another friend told me about it last week. This time, we watched 2 episodes and were hooked. We just finished watching season 5. Part A, and now have to wait until November for Part B. I don't like waiting.

Ponieważ byłem trochę wcześniej w sklepie spożywczym we wtorek i miałem kilka minut przed otwarciem, przeszedłem się po witrynach. Z ciekawości spojrzałem na parę niebieskich dżinsów Wrangler i byłem zszokowany ceną, 499 PLN (125 USD), w zależności od stylu. W porównaniu z ceną w Stanach Zjednoczonych, która wynosi od 20 do 50 dolarów (199 zł), to oburzające. Czy wiesz, co oznacza Wrangler? Ma dwa znaczenia. 1. Ameryka Północna - Wrangler to osoba zaangażowana w proces oswajania, kontrolowania i obsługi różnych zwierząt, w szczególności koni. Tradycyjnie proces ten obejmuje zaganianie bydła i sprowadzanie koni z padoku. 2. Osoba zaangażowana w długi i skomplikowany spór. Nigdy nie myślałem o tym słowie, aż do teraz. Oglądaliśmy serial telewizyjny "Yellow Stone" i jest to najlepszy serial, jaki widziałem, który przedstawia to, co dzieje się na ranczu z wranglerami, jak dobrze konie są wyszkolone do radzenia sobie z krowami i jakie problemy finansowe mają ranczerzy. Yellowstone nie jest oparty na prawdziwej historii. Yellowstone to serial dramatyczny o rodzinie Dutton, która jest właścicielem największego rancza w Montanie. Serial śledzi losy rodziny, która walczy o ochronę swojej ziemi przed siłami zewnętrznymi, w tym: Deweloperami Sąsiedni rezerwat rdzennych Amerykanów Wewnętrzne konflikty rodzinne i walka o władzę Serial porusza tematy rodziny, lojalności, dziedzictwa, ochrony ziemi oraz zderzenia tradycyjnych sposobów życia z nowoczesnymi naciskami. Znajomy powiedział mi o nim w zeszłym miesiącu. Obejrzałem 1 odcinek, ale nie byłem pod wrażeniem. Inny znajomy powiedział mi o tym w zeszłym tygodniu. Tym razem obejrzeliśmy 2 odcinki i się wciągnęliśmy. Właśnie skończyliśmy oglądać sezon 5. Część A, a teraz musimy czekać do listopada na część B. Nie lubię czekać.

No comments:

Post a Comment