Sunday, November 21, 2010

Cousin Natalia



One advantage of being a collector of family photos is that, over the years, I have a chance to see how much young cousins grow.  I mention that because I've seen a photo of cousin Natalia Smoderek recently and in the last year she has changed a lot.  We first saw her in 2004 during a visit to cousin Jan Kazmierczak in Grudziąz when she was 8 years old.  Our second trip to Grudziąz was last year when she was 12 and now she is 13 years old.  Natalia is a great great granddaughter of Józef and Ludwika Kazmierczak. I wasn't even really sure until I saw a picture hanging on a wall next to her that I sent to Jan.  The change is obvious when you look at these three pictures.  This is one of the reasons why my passion for family history has not diminished.

Jedną z zalet bycia kolekcjonerem zdjęć rodzinnych jest to, że na przestrzeni lat, mam szansę zobaczyć, jak wiele młodych kuzynów rosnąć. Wspomnieć, że ponieważ widziałem zdjęcie Natalia Smoderek kuzyn niedawno w ubiegłym roku bardzo się zmienił. Najpierw zobaczyłem ją w 2004 r. podczas wizyty w kuzyn Jan Kaźmierczak w Grudziąz gdy miała 8 lat. Nasz drugi wyjazd do Grudziąz było w zeszłym roku, kiedy miała 12 lat, a teraz ona ma 13 lat. Natalia jest wielkim prawnuczka Józefa i Ludwika Kazmierczak. Nie byłem nawet pewien, dopóki nie zobaczyłem zdjęcie wisi na ścianie, które wysłałem do stycznia zmiany jest oczywisty, jeśli spojrzeć na te trzy zdjęcia obok niej. Jest to jeden z powodów, dla mojej pasji do historii rodziny nie zmniejszyła się.

No comments:

Post a Comment