Friday, August 10, 2018

25C

GREAT! 25c was the high today and we felt our energy flow back into our bodies after those 3 long days of 36c.It's amazing how much the heat can drain your energy when you are older.

I was up at 5:30 studying, with the windows open, and feeling the breeze flow through our flat. Even Joan woke at 7:30 and washed the dishes until I left for a meeting with Radek.

Radek thanked me for introducing him to the YouTube video broadcasts of Español con Juan that I have been listening to and watching. His Spanish is at a high enough level that he can understand 90% of what Juan is saying while mine is much lower. He enjoys the humor of Juan as much as I do. He said he has made a habit now of listening to a podcast each morning when he wakes up. He also told me he is planning a trip to either Bulgaria or Serbia  in 2 weeks, 2 countries he has not visited yet. He is a fellow adventurer like me.

He also told me that because of the drought throughout Europe, production of grains, fruits and vegetables is down and prices will rise again. The Minister of Agriculture has approved the use of a pesticide for next years rzepak(rapeseed) production to kill whatever insect attacks it. The problem is is that pesticide also kills bees. We need bees for pollination.

In the afternoon I went to Chata Polska to buy 1/2 kilo of freshly ground pork for Joan to use to make hamburgers. Since she received the recipe from Radek's sister, Kamila, hamburgers taste 100% better.

WSPANIAŁY! 25c było dzisiaj wysokie i poczuliśmy, jak po tych 3 długich dniach 36c poczuliśmy, jak nasza energia wraca do naszych ciał. Zdumiewające, ile ciepła może odprowadzić twoją energię, gdy jesteś starszy.
Wstałem o 5:30, z otwartymi oknami i czując, jak bryza przepływa przez nasze mieszkanie. Nawet Joan obudziła się o 7:30 i umyła naczynia, dopóki nie wyszłam na spotkanie z Radkiem.
Radek podziękował mi za to, że zapoznałem go z transmisjami video z YouTube Con Juan, których słuchałem i oglądałem. Jego hiszpański jest na wystarczająco wysokim poziomie, że rozumie 90% tego, co mówi Juan, podczas gdy mój jest znacznie niższy. Lubi Jona tak samo jak ja. Powiedział, że nabrał zwyczaju słuchania podcastu każdego ranka, kiedy się budzi. Powiedział mi też, że planuje podróż do Bułgarii lub Serbii w ciągu 2 tygodni, w 2 krajach, w których jeszcze nie był. Jest towarzyszem przygód, jak ja.

 
Powiedział mi również, że z powodu suszy w Europie produkcja zbóż, owoców i warzyw spadła, a ceny znów wzrosną. Minister rolnictwa zaaprobował użycie pestycydów na następne lata produkcji rzepaku, aby zabić każdego owada, który go zaatakował. Problem polega na tym, że pestycydy zabija również pszczoły. Potrzebujemy pszczół do zapylania.
Po południu poszedłem do Chata Polska kupiłem też 1/2 kilograma świeżo zmielonej wieprzowiny dla Joan, która posłużyła do wyrobu hamburgerów. Od momentu otrzymania przepisu od siostry Radka, Kamili, hamburgery smakują o 100% lepiej.

No comments:

Post a Comment