Wednesday, August 29, 2018

Que fantastica dia-What a fantastic day.

Today was a good, beautiful day of weather and good things. After yesterdays Spanish lesson, last night I spent 3 hours after Joan went to sleep, putting together a chart  of 16 verbs in the present, 2 forms of the past tense and the future tense in the 6 conjugated forms. I was awake until 2:30 doing it but felt good that I did it. Now I don't have to search through books to find the different forms. I made 2 copies of it and today I gave one to Radek who was happy to receive it.

Such a fantastic weather day I had to break the "rule" and go to Empik with Joan, drink coffee and watch the people. I guess the "rule" is don't go to 2 places on the same day because at 15:00 on Wednesday's we go to Sowa's.

Before that I heard news that our favorite Polish orchestra, the Golec uOrkiestrra, would be performing their Christmas show in Poznan on December 29th and tickets were for sale. I checked the internet and bought 2 in a good central location seating, then I told Joan the good news. We really like this group and will enjoy seeing them perform live. So, we see Al DiMeola in November and the Golec uOrkiestra in December and go to Spain in January. Now we just need something for October.

Dzisiaj był dobry i piękny dzień pod względem pogody i dobrych rzeczy. Po wczorajszej lekcji hiszpańskiego, zeszłej nocy po tym, jak Joan poszła spać, spędziłem 3 godziny układając tabelę z 16. czasownikami w czasie teraźniejszym, w 2. formach czasu przeszłego i przyszłego w 6. koniugacjach. Nie spałem do 2:30, ale czułem się dobrze, kiedy to zrobiłem. Teraz nie muszę przeszukiwać książek, aby znaleźć różne formy. Zrobiłem 2 kopie i dziś jedną dałem Radkowi, który był szczęśliwy, że ją otrzymał.

W taki fantastyczny dzień z pogodą musiałem złamać "regułę" i udać się z Joan do Empiku, aby wypić kawę i poobserwować ludzi. Sądzę, że "reguła" to nie iść w 2 miejsca tego samego dnia, bo o 15:00 w środę chodzimy do Sowy.

Wcześniej usłyszałem wiadomość, że nasza ulubiona polska orkiestra, Golec Orkiestra, zaprezentuje swój świąteczny program 29 grudnia w Poznaniu i bilety będą w sprzedaży. Sprawdziłem w Internecie i kupiłem 2 w dobrych miejscach pośrodku, a potem przekazałem Joan dobre wieści. Naprawdę lubimy tę grupę i cieszymy się, że zobaczymy ich występ na żywo. Tak więc, widzimy Al DiMeola w listopadzie i Golec Orkiestrę w grudniu, a w styczniu udajemy się do Hiszpanii. Teraz potrzebujemy tylko czegoś na październik.

No comments:

Post a Comment