Friday, February 01, 2019

Salmon dinner

Last night we had an excellent dinner of fresh salmon and green beans. I bought it at the fish market only 5 blocks from where we are staying. They also have a restaurant, La Lonja, that serves my favorite food, calamari a la romana. Carmelo told me it is very good. We will go there soon to try it.

Today was a good day for Joan. She walked, slowly, from our house all the way down to the beach and back. I was concerned staying n the wheel chair everyday would weaken her so I convinced her to try walking.

Tonight we're going to 2 language clubs. The first is new at a Hotel within walking distance. It starts at 19:00. I was told it is more structured so it may be better. At 20:00 our old club meets and then at 21:00 we go with them for dinner to the Chinese restaurant.

Ostatniej nocy mieliśmy doskonały obiad ze świeżego łososia i zielonej fasoli. Kupiłem go na targu rybnym tylko 5 bloków od miejsca, w którym się zatrzymaliśmy. Mają też restaurację, La Lonja, która serwuje moje ulubione jedzenie, kalmary a la romana. Carmelo powiedział mi, że to bardzo dobrze. Pojedziemy tam wkrótce, aby spróbować.

Dzisiaj był dobry dzień dla Joanny. Szła powoli, z naszego domu, aż na plażę iz powrotem. Byłem zaniepokojony pozostaniem na wózku inwalidzkim każdego dnia, by ją osłabić, więc przekonałem ją, by spróbowała iść.

Dziś wieczorem idziemy do 2 klubów językowych. Pierwszy jest nowy w hotelu w odległości spaceru. Zaczyna się o 19:00. Powiedziano mi, że jest bardziej uporządkowany, więc może być lepiej. O 20:00 nasz stary klub spotyka się, a następnie o 21:00 idziemy z nimi na kolację do chińskiej restauracji.

No comments:

Post a Comment