Thursday, July 11, 2019

It was better.

Finally,  a little progress on the Polish driver's test, 25 out of 32 correct. I only missed 3 signs this time but got 6 rules of the road wrong, mainly because they were new questions I haven't seen on previous tests. I was going to take another test but thought I would enjoy the progress first for a while. Previous tests have been between 14-22 correct. It is still not enough to pass but this one time it was better.

Earlier today I had a meeting with Radek and was a little surprised he didn't agree with equal pay for the USA Women's soccer team. He told me that men are just naturally better than women in most sports so they get paid more. I would like to see a game between the USA Men's and Women's Soccer team. I think the women would win.

At 13:30 we met our friend John Rudiak, from Pittsburgh, Pennsylvania but also living in Przyjma, Poland, the village my grandfather was born in. We have known him for a number of years and he frequently is in Przyjma. He came to Poznań today with his lady friend, Maria Zasada, and we met in the Greek restaurant, Mykonos, for lunch.

The main floor was crowded with customers so we went downstairs, which turned out to be good because there were fewer people and much easier to talk and hear each other. We told each other about our travels in the last 6 months, John and Maria to Sopot, Turkey, New York, and Joan and me to Spain. I asked what was happening with his Polish citizenship application and he said it would be 1 year next wee since he submitted it and he has had no news. He submitted it in New York and the Embassy there said everything was in order so now he is just waiting. I told him the trouble we have had her just trying to get Joan registered with Civil Registry and tomorrow we have another meeting with them.

We talked for about 2 1/2 hours then said goodbye until next time. He leaves for the U.S. in the first week of August.

This you might find amusing. I received an email about Joan's case number saying they didn't have an email address for her to send it to. I wrote the same email address on the application that they used to send me the email but they say it is not entered into the system and I should scan the application page WITH the email address on it. IT is the SAME one I hand-delivered to them. Is that funny, or what?

Wreszcie mały postęp w teście dla kierowców na polskie prawo jazdy: 25 poprawnych na 32 pytania. Tym razem pomyliłem 3 znaki drogowe, ale zrobiłem 6 błędów w zasadach ruchu drogowego, głównie dlatego, że były to nowe pytania, których nie widziałem w poprzednich testach. Zamierzałem zrobić kolejny test, ale pomyślałem, że najpierw będę się cieszył z postępu. W poprzednich testach było to: 14 do 22. Nadal nie wystarczy, aby przejść test, ale tym razem było lepiej.

Wcześniej spotkałem się z Radkiem i byłem trochę zaskoczony, że nie zgadza się na równą płacę dla drużyny piłkarskiej USA Women. Powiedział mi, że mężczyźni są naturalnie lepsi niż kobiety w większości dyscyplin sportowych, więc otrzymują więcej. Chciałbym zobaczyć grę pomiędzy drużyną mężczyzn i kobiet w piłce nożnej USA. Myślę, że kobiety wygrałyby.

O 13:30 spotkaliśmy się z naszym przyjacielem John Rudiak z Pittsburgha w Pensylwanii, ale mieszkającego także w Przyjmie w Polsce, w wiosce, w której urodził się mój dziadek. Znamy go od wielu lat i on często jest w Przyjmie. Dziś przyjechał do Poznania ze swoją przyjaciółką, Marią Zasadą, i spotkaliśmy się w greckiej restauracji Mykonos na lunch.

W głównej sali było pełno klientów, więc zeszliśmy na dół, co okazało się dobre, ponieważ było mniej ludzi i dużo łatwiej było rozmawiać i słyszeć się nawzajem. Opowiedzieliśmy sobie o naszych podróżach w ciągu ostatnich 6 miesięcy, Johna i Marii do Sopotu, Turcji, Nowego Jorku , a Joan i mojej do Hiszpanii. Zapytałem, co się dzieje z jego polskim wnioskiem o obywatelstwo, a on powiedział, że mija rok od jego złożenia, a on nie ma żadnych wiadomości. Złożył go w Nowym Jorku, a tam ambasada powiedziała, że wszystko jest w porządku, więc teraz tylko czeka. Powiedziałem mu o kłopotach, jakie mieliśmy, kiedy próbowaliśmy otrzymać wpis do rejestru w Urzędzie Stanu Cywilnego dla Joan; jutro mamy z nimi kolejne spotkanie.

Rozmawialiśmy przez około 2 1/2 godziny, a potem pożegnaliśmy się do następnego razu. W pierwszym tygodniu sierpnia wyjeżdża do USA.

To może być zabawne. Otrzymałem wiadomość e-mail o numerze sprawy Joan, mówiącą, że nie mają adresu e-mail, na który mogliby go wysłać. Napisałem ten sam adres e-mail w aplikacji, którego użyli do wysłania mi e-maila, ale twierdzą, że nie został on wprowadzony do systemu i powinienem zeskanować stronę aplikacji z adresem e-mail. TO TAKI SAM, które im dostarczyłem. Czy to zabawne, czy co?

1 comment:

  1. Anonymous3:42 PM

    Linda from Texas

    Just returned on Tuesday from 10 days in Pittsburgh. Already miss the wonderful food we ate there. It is always great to go back home and see friends and family. Hope when your friend goes back it is a little cooler. It was warm and humid during our visit. Good luck on your driver’s test.

    ReplyDelete