Saturday, September 30, 2023

Bloggers

 I started this blog in 2006. Up to now, I have posted 5,603 blogs, almost every day since starting our future in Poland. My blogs have covered many different topics including trips to other countries.

Being a genealogy researcher of my family history, I keep my research on different devices such as external drives and pen drives. My hope is that someday it will be useful to future generations wanting to know where they came from.

The platform I use for my posts is Blogger. I have wanted to save them all for some time but not exactly as they are on my blog. What I mean is, for example, if I open my blog archive to say, January 2008, it has all of the blogs written that month. However, each day's blog is above the previous one. The result is you have to scroll to the bottom of January to start at January 1st, and then scroll UP to January 2nd, etc, etc, etc, That doesn't make sense to me so I searched for a way to put them in chronological order. The only way seemed to be to copy each post and move it to its proper location. Even if I copied 10 posts per day, it would take me 1 1/2 years to complete it. That is unacceptable. Is there another way?

 Założyłem tego bloga w 2006 roku. Do tej pory opublikowałem 5 603 blogi, wstawiając je prawie codziennie od rozpoczęcia naszego pobytu w Polsce. Moje blogi obejmowały wiele różnych tematów, w tym podróże do innych krajów.

Będąc badaczem drzewa genealogicznego  mojej rodziny, przechowuję zebrane dane na różnych urządzeniach, takich jak dyski zewnętrzne i pendrivy. Mam nadzieję, że pewnego dnia zgromadzone informacje będą przydatne dla przyszłych pokoleń, które będą chciały wiedzieć, skąd pochodzą.

Platformą, której używam do publikowania postów jest Blogger. Od jakiegoś czasu chciałem zapisywać je wszystkie, ale nie dokładnie w takiej formie, w jakiej znajdują się na moim blogu. Mam na myśli to, że jeśli na przykład otworzę archiwum mojego bloga w styczniu 2008 roku, znajdą się tam wszystkie blogi napisane w tym miesiącu. Jednak blog z każdego dnia znajduje się nad poprzednim. W rezultacie musisz przewinąć na sam dół stycznia, aby zacząć od 1 stycznia, a następnie przewinąć w GÓRĘ do 2 stycznia, itd. itd. Nie ma to dla mnie sensu, więc szukałem sposobu na ułożenie ich w porządku chronologicznym. Jedynym sposobem okazało się skopiowanie każdego postu i przeniesienie go do odpowiedniej lokalizacji. Nawet gdybym kopiował 10 postów dziennie, zajęłoby mi to półtora roku. To niedopuszczalne. Czy istnieje inny sposób?

No comments:

Post a Comment