Tuesday, May 07, 2024

Day 1 Podgorica

I wouldn't say that the trip to Montenegro was without incident. Joan was put on the plane first but took off last. Each transfer went smoothly. The bigger problem started in Podgorica. My phone didn't work because my operator, Orange, has no service there. I tried to connect with the apartment owner where we were to stay. Finally, at a car rental place, I was able to use the phone of an agent who helped me.

Tamara gave me directions to the apartment on my GPS, but when I put them into the GPS after leaving the airport in the rental car, they didn't work.  I stopped at a gas station, but they had no idea where the street was. I finally found a cafe with a wifi connection.

I called Tamara again and described where I was, and she sent her husband to meet us. We waited half an hour and called her back. She said her husband was at the location, but he couldn't see us, waited in the wrong place, made a correction and found us.

The only remaining problem is that I haven't found a way to upload the photos I take to this Chrome OS notebook,

Nie powiedziałbym, że podróż do Czarnogóry obyła się bez incydentów. Joan została wsadzona do samolotu jako pierwsza, ale wystartowała jako ostatnia. Każda przesiadka przebiegła sprawnie. Większy problem zaczął się w Podgoricy. Mój telefon nie działał, ponieważ mój operator, Orange, nie ma tam usług. Nie mogłem połączyć się z właścicielem mieszkania, w którym mieliśmy się zatrzymać. W końcu, w wypożyczalni samochodów, udało mi się skorzystać z telefonu agentki, która mi pomogła.

Tamara dała mi wskazówki dojazdu do mieszkania na mój GPS, ale kiedy włożyłem je do GPS po opuszczeniu lotniska w wynajętym samochodzie, nie działały.  Zatrzymałem się na stacji benzynowej, ale nie mieli pojęcia, gdzie jest ulica. W końcu znalazłem kawiarnię z połączeniem wifi.

Zadzwoniłem ponownie do Tamary i opisałem, gdzie jestem, a ona wysłała swojego męża, żeby się z nami spotkał. Czekaliśmy pół godziny i oddzwoniliśmy do niej. Powiedziała, że jej mąż był w tym miejscu, ale nie mógł nas zobaczyć, czekał w złym miejscu, dokonał korekty i znalazł nas.

Jedynym pozostałym problemem jest to, że nie znalazłem sposobu na przesłanie zdjęć, które robię do tego notebooka z Chrome OS,

No comments:

Post a Comment