Saturday, June 22, 2024

92

I woke up yesterday morning before Joan did, took the list of what to take on our trip to Plock, and finished doing the packing, and checked my emails. I didn't like what I saw.

There was a message from Villa 17, where we supposed to stay, On the 16th, I  made the booking and told them Joan was in a wheelchair and could not climb stairs. They replied that they would accommodate her. I could cancel the booking anytime before the 19th. Well, yesterday was the 20th and the message said there were 10 steps to the floor and 10 steps to the room. I was furious!!

I called Villa 17, and the woman I spoke with could not understand English or speak it very well. There was no resolution to the problem.

I called Booking.com. the booking agency that Villa 17 is a participating partner with and told the woman my problem. She also did not speak very well in English and nothing, again, was not resolved. I was too frustrated to continue. I waited a few minutes and called again. FORTUNATELY, this time a man answered who spoke English and I told him my problem. I didn't receive the notice of the stairs until the day after the cancellation period. I told him I needed to cancel the reservation so I could find a new place to stay. However, Because it was their mistake(Villa 17), I should get a full refund. He agreed.

Then, I had to search for a new place that could accommodate us and I did.

I finished the packing, woke Joan, we had breakfast and went to our car. I put the phone in its place and set Google Maps for Plock. It said it was a 3 1/2 hours trip. SURPRISE, It was not. google seems to take you through many little towns off the main highway you should be following. Fortunately, I know the way to Konin but from Konin to Plock I had to use the map. The trip took 5 hours. It was hard on Joan. We left home at 12 and arrived at 5 PM.

We had dinner in the hotel and then went to the old town center for coffee. I took pictures but wwill not post them until Monday

Obudziłem się wczoraj rano przed Joanną, wziąłem listę rzeczy do zabrania na naszą wycieczkę do Płocka, dokończyłem pakowanie i sprawdziłem maile. Nie spodobało mi się to, co zobaczyłem.

Była tam wiadomość z Willi 17, gdzie mieliśmy się zatrzymać, 16-go dokonałem rezerwacji i powiedziałem im, że Joan jest na wózku inwalidzkim i nie może wchodzić po schodach. Odpowiedzieli, że ją przyjmą. Mogłem anulować rezerwację w dowolnym momencie przed 19. Cóż, wczoraj był 20 i wiadomość mówiła, że jest 10 kroków do podłogi i 10 kroków do pokoju. Byłem wściekły!!!

Zadzwoniłem do Villa 17, a kobieta, z którą rozmawiałem, nie rozumiała angielskiego ani nie mówiła zbyt dobrze. Problem nie został rozwiązany.

Zadzwoniłem do Booking.com. agencji rezerwacyjnej, z którą Villa 17 współpracuje i powiedziałem kobiecie o moim problemie. Ona również nie mówiła zbyt dobrze po angielsku i nic, ponownie, nie zostało rozwiązane. Byłem zbyt sfrustrowany, by kontynuować. Odczekałem kilka minut i zadzwoniłem ponownie. NA SZCZĘŚCIE tym razem odebrał mężczyzna, który mówił po angielsku i opowiedziałem mu o swoim problemie. Powiadomienie o schodach otrzymałem dopiero dzień po upływie okresu anulowania. Powiedziałem mu, że muszę anulować rezerwację, aby znaleźć nowe miejsce na pobyt. Ponieważ jednak był to ich błąd (Villa 17), powinienem otrzymać pełny zwrot pieniędzy. Zgodził się.

Następnie musiałem poszukać nowego miejsca, które mogłoby nas pomieścić i zrobiłem to.

Skończyłem pakowanie, obudziłem Joan, zjedliśmy śniadanie i poszliśmy do samochodu. Odłożyłem telefon na miejsce i ustawiłem Google Maps na Płock. Powiedział, że to 3 i pół godziny podróży. Google wydaje się prowadzić przez wiele małych miasteczek poza główną autostradą, którą powinieneś podążać. Na szczęście znam drogę do Konina, ale z Konina do Płocka musiałem skorzystać z mapy. Podróż zajęła 5 godzin. To było ciężkie dla Joanny. Wyjechaliśmy z domu o 12 i dotarliśmy na miejsce o 17.

Zjedliśmy obiad w hotelu, a potem poszliśmy na kawę na starówkę. Zrobiłem zdjęcia, ale opublikuję je dopiero w poniedział

No comments: