Thursday, June 27, 2024

New Park

 Natalie came to give me a 3-hour break from caregiving. This is good for Joan and me. Natalie is an American so Joan has no problem speaking with her. They get along well together.

I decided to check out another park I passed by the other day on the way to the neuropath. It is right next to the center that's called the Arena. It serves a purpose for music events and basketball.

It wasn't much of a park though it did give a good view of the Arena. A few local people were sitting on benches in Park Jana Kasprowicza.

I had an appointment at 8:00 with a neuropathic doctor to talk about my feet. After an examination, he said the problem may be in my lower back. He massaged my lower back and then my feet. The latter massage was not too pleasant. When he was done he gave me 2 exercises to do at home every 2 hours. He said to come back in 2 weeks.

Joan finally had a Skype conversation after a month's gap.

We watched an excellent video tour of our most favorite city we have visited, Bruge, Belgium. It was 1 1/2 hours long and very well made.

Natalie przyszła dać mi 3-godzinną przerwę od opieki nad Joan. To jest korzystne dla Joan i dla mnie. Natalie jest Amerykanką, więc Joan nie ma problemu w porozumiewaniu się z nią. 

Postanowiłem sprawdzić park, który mijałem poprzedniego dnia w drodze do  neuropaty. Znajduje się on tuż obok centrum, które nazywa się Arena. 

Nie był to zbyt duży park, choć stamtąd jest dobry widok na Arenę. Kilku miejscowych siedziało na ławkach w Parku Jana Kasprowicza. 

O 8:00 byłem umówiony z lekarzem neuropatą, aby porozmawiać o moich stopach. Po badaniu stwierdził, że problem może leżeć w dolnej części pleców. Wymasował mi dolną część pleców, a następnie stopy. Ten drugi masaż nie był zbyt przyjemny. Kiedy skończył, dał mi 2 ćwiczenia do wykonywania w domu co 2 godziny. Powiedział, żebym wrócił za 2 tygodnie. 

Joan w końcu po miesiącu przerwy odbyła rozmowę z córką przez Skype'a . 

Obejrzeliśmy doskonały film na wideo po naszym ulubionym mieście Bruge w Belgii. które odwiedziliśmy,  Film trwał 1,5 godziny i był bardzo dobrze nakręcony.

No comments: