Saturday, June 08, 2024

The Gardens

 For months I've wanted to buy a new cutting board. Mine is too small and keeping whatever I'm cutting up on it, I saw some at Carrefour so last night I measured the space available on my countertop.  

Joan and I went there to take a closer look at what they had. Unfortunately, they didn't measure up to my standard. Years ago when we had our woodworking busines, I used to make and sell them.

I remembered seeing them in Leroy Merlin. The nearest one was on the opposite side of Poznan so we drove there, Like a few other big stores, it was renovated since the last time we were there. They no longer had cutting boards. I ended up at Carrefour and bought a board.

It was such a nice day that I took Joan to the botanical gardens to see the rose bushes in bloom as well as the other flowers. Of course, I took many pictures using my phone.

I, unfortunately, had to block a few people on Facebook that I have known for some years in the U.S. They are dedicated Trumpers and I can't understand why any American would vote him in as President. It is beyond my comprehension.

Od miesięcy chciałem kupić nową deskę do krojenia. Moja jest za mała i nie mieści się na niej to, co kroję. Zobaczyłem kilka w Carrefourze, więc wczoraj wieczorem zmierzyłem dostępną przestrzeń na blacie w kuchni.  Poszliśmy tam z Joan, żeby przyjrzeć się bliżej temu, co mają. 

Niestety, nie spełniały moich oczekiwań. Lata temu, kiedy mieliśmy naszą firmę stolarską, robiłem  i sprzedawałem deskido krojenia. 

Pamiętałem, że widziałem je w Leroy Merlin. Najbliższy był po przeciwnej stronie Poznania, więc tam pojechaliśmy. Podobnie do kilku innych dużych sklepów i ten został odnowiony od ostatniego razu, kiedy tam byliśmy. Nie mieli już desek do krojenia. 

Wróciłem do Carrefour i kupiłem deskę. Był taki ładny dzień, że zabrałem Joan do ogrodu botanicznego, aby zobaczyć kwitnące krzewy róż, a także inne kwiaty. Oczywiście zrobiłem wiele zdjęć używając aparatu w telefonie. 

Niestety, musiałem zablokować na Facebooku kilka osób, które znam od kilku lat w USA. Są oddanymi zwolennikami Trumpa i nie mogę zrozumieć, dlaczego jakikolwiek Amerykanin miałby głosować na niego, jako prezydenta. To dla mnie niepojęte.

No comments: