Sunday, March 15, 2009

GGrandfather


I'm excited about the upcoming trip to the Poznań archives. Józef(ggrandfather) has been a block in my research for some time. I have his death certificate from the hospital in Chicago but some of the information, like his age, I know is wrong. It says 53 but if you see a picture of him you know that can't be right and talking with cousin Bernice Paulinski ,whose father was Józef's oldest son, I know he was 67 when he died. There are also the Ellis Island records of his arrival in America that confirm the older age. Unfortunately, the certificate only lists the name of his father and not his mother. I'm certain the information for it was given by Władysław, his son, when it was being filled out. I can't imagine why he didn't know his grandmothers name. However, that's the way it is with research. You can't rely on all dates from only one record. The more records you find about an individual from the different sources the better it is to get accurate information and having an older family member to speak with is a treasure trove of information. Bernice has certainly filled in many blank spots in our family tree and given me many pictures I never had seen. I have the usual regret any researcher has, not taking an interest earlier in life when the grandparents, uncles, aunts, mothers or fathers were still alive. I'm fortunate to be in Poland now where the four sisters of my grandfathers sister still live and I can learn from them.

You never know when you will stumble across some family link that will lead you to a new document or photo. That was the case a few weeks ago when I finally found the picture of my grandfathers sister Cecylia and completed the collection of his brothers and sisters. No one in my family here had ever seen a picture of her. It was a good gift to give them.

I have hope that the archives will provide me with the name of my ggrandmother Kaźmierczak's name and that will open another door to the past. The Poznań archives go back to 1821 so it is possible to maybe even find the birth and marriage records of my gggrandfather Feliks. I don't know how much further back I can go but I'll keep looking. This is all on my maternal side of the family, I haven't yet started searching my paternal side that came from Babice near Krakow and gave me my last name of Piekarczyk. I do have some information on them and a picture of ggrandfather Piotr Piekarczyk, his wife and daughter.

Jestem podniecony o nadchodzącej podróży do archiwów Poznań. Józef(pradziadek) był blok w moich badaniach przez pewien czas. Mam jego akt zgonu od szpitala w Chicago ale trochę z informacji, jak jego wiek, ja wiem nie ma racji. To mówi 53 ale jeżeli widzisz zdjęcie go znasz, który nie może mieć rację i mówiący z kuzyna Bernice Paulinski ,czyj ojciec był najstarszy syn Józef , wiem, że on był 67 kiedy on umarł. Tam są też Ellis Island zapis jego przybycia do Ameryki, która potwierdź starszy wiek. Niestety, świadectwo tylko umieści w spisie nazwisko jego ojca i nie jego matka. Jestem pewny informacja dla tego był dany przez Władysław, jego syna, kiedy to było wypełnione. Nie mogę wyobrazić sobie dlaczego on nie znał jego babek nazwiska. Jednak to jest droga to jest z badaniami. Nie możesz zależeć na wszystkich datach od tylko jednego zapisu. Bardziej zapisy, które znajdujesz o osobniku od różnych źródeł lepiej to ma dostać ścisłą informację i mienie starszego członka rodziny by mówić z jest skarb informacji. Bernice na pewno zapełnił dużo czystych miejsc w naszym drzewie genealogicznym i dany mnie dużo zdjęć, których nigdy nie zobaczyłem. Mam zwykły żal, który jakikolwiek badacz ma, nie interesując się wcześniej w życiu kiedy dziadkowie, wujkowie, ciotki, matki albo ojcowie byli jeszcze żywi. Jestem szczęśliwy by być w Polsce teraz gdzie cztery siostry mojej dziadków siostry jeszcze żyją i mogę nauczyć się od nich.

Wszystko możliwe kiedy natkniesz się na trochę łącza rodziny, które będzie prowadzić ciebie do nowego dokumentu albo fotografii. Które przedstawiło się tak kilka tygodni temu kiedy w końcu znalazłem zdjęcie mojego dziadków bliźniaczego Cecylia i uzupełniłem zbiórjego braci i sióstr. Nikt w mojej rodzinie tutaj kiedykolwiek nie zobaczył zdjęcia jej. To był dobry dar by dać ich.

Mam nadzieję, że archiwa dostarczą mi nazwiska mojego prababcia nazwiska Kaźmierczak i które otworzy inne drzwi do przeszłości. Archiwa Poznań wracają do 1821 tak to jest możliwe do być może nawet znajdują urodzenie i rekordy małżeństwa mojego prapradziakek. Nie robię doświadczenie dużo dalszych pleców mogę pójść ale będę kontynuować patrzenie. To jest wszystko na mojej matczynej stronie rodziny, jeszcze nie zacząłem przeszukiwania mojej ojcowskiej strony, która pochodziła z Babice blisko Krakowa i dała mi moje nazwisko Piekarczyk. Mam kilka informacja o ich i zdjęcie pradziadek Piotr Piekarczyk, jego żony i córki.

No comments:

Post a Comment