Thursday, November 24, 2011

Thanksgiving day in Poland.




So, here it is ...Thanksgiving day and we did our weekly shopping for food then returned home to unclog the shower drain that has been building up for the last week or so.  Sent out e-cards to everyone for the day and got a few replies telling me what they were eating today and who was visiting with them.  All the food is well known to me from my years living in the U.S. so there were no surprises.  Tonight we'll have pork rolada's, salad, potatoes and Joan is in the kitchen now making an apple pie.

I watched the film I told you I put on the blog about the 303rd fighter squadron in England and learned a little more about Polish victories against the Germans. The saddest part was at the end when Poland was betrayed by England and the U.S.  This is hard to understand.

Tak, tutaj jest ... Święto Dziękczynienia i staraliśmy cotygodniowe zakupy żywności następnie wrócił do domu odetkać odpływ prysznic, który został budowę dla ostatniego tygodnia. Wysłany e-kartki dla wszystkich na dzień, ale kilka odpowiedzi mówią mi, co jedli dziś i który odwiedził z nimi. Wszystkie potrawy dobrze znane mi z lat mieszkał w USA, więc nie było żadnych niespodzianek. Dziś będziemy mieli wieprzowiny rolada to, sałatka, ziemniaki i Joan jest w kuchni teraz co szarlotka.

Oglądałem film Powiedziałam ci, że umieszczone na blogu o 303-ci dywizjon myśliwski w Anglii i dowiedziałem się nieco więcej o polskich zwycięstw przeciwko Niemcom.Najsmutniejsze było na końcu, kiedy Polska została zdradzona przez Anglię i USA to jest trudne do zrozumienia.

No comments:

Post a Comment