Sunday, December 08, 2019

Sunday

After a good morning talking with a few people, I came back home to see if laptop #2 had finished upgrading from MSN. I don't know why but it took 6 hours to upgrade this time. Now it runs slower than before the upgrade.

I spent 1 hour today speaking in Spanish with my friend, Carmelo, from Spain. It's really the best way to learn the language. My knowledge base in Spanish is much better due to daily study and written exercises but I need to use it speaking. Carmelo is patient enough when I do speak and he corrects my mistakes in speaking.

Joan worked on her Spanish while I was out of the flat and then at 17:00 spoke with her daughter, Karen, via Skype

Earlier, I went to Ikea to buy a new floor lamp only to discover all the main stores were closed. I forgot about the new law that stores are only open on the LAST Sunday of the month.

Po dobrym poranku rozmawiając z kilkoma osobami wróciłem do domu, aby sprawdzić, czy laptop nr 2 zakończył aktualizację z MSN. Nie wiem dlaczego, ale tym razem aktualizacja zajęła 6 godzin. Teraz działa wolniej niż przed aktualizacją.

Spędziłem dziś godzinę rozmawiając po hiszpańsku z moim przyjacielem Carmelo z Hiszpanii. To naprawdę najlepszy sposób na naukę języka. Moja baza wiedzy w języku hiszpańskim jest znacznie lepsza dzięki codziennym studiom i ćwiczeniom pisemnym, ale muszę z nich korzystać w mowie. Carmelo jest wystarczająco cierpliwy, kiedy mówię, i koryguje moje błędy w mówieniu.

Joan pracowała nad swoim hiszpańskim, kiedy byłam poza mieszkaniem, a następnie o 17:00 rozmawiałam ze swoją córką Karen przez Skype

Wcześniej pojechałem do Ikei, aby kupić nową lampę podłogową, ale odkryłem, że wszystkie główne sklepy zostały zamknięte. Zapomniałem o nowym prawie, że sklepy są otwarte tylko w OSTATNĄ niedzielę miesiąca.

No comments:

Post a Comment