Wednesday, July 10, 2024

35 C(97 F)

Natalie came today to sit with Joan. My idea was to use the 3-hour break to walk around in the center of town and take some interesting pictures. I drove downtown, found a handicapped parking space near the Zamek, and parked. I got out of the car and was hit by the current heat wave, 36 C(97 F). I walked about 20 steps and thought where can I go where it's cooler and interesting. In front of me stood Kócióła Rzymskokatolicki. We have been there a couple of times when they had masses in English a long time ago. Now, as far as I know, there are English language masses only in the Dominican church.


Inside, I sat alone with no one else in the church. Perfect for taking pictures. I just sat and waited for my body temperature to lower and it did. All in all, I spent 2 hours in the church, walked back to the car, and drove home. With the drapes closed on the south-facing windows and the windows open on the north, it is cooler in our flat than outside. Even so, to make Joan cooler, I prepared an ice bag with a zip-lock bag and put it on her head. She said it felt really good. I should buy a real ice bag.

I'm fairly confident you know very little about these happenings in the Ukraine,

The creation of the new unit was part of a wider security agreement signed by Ukrainian President Volodymyr Zelensky and Polish Prime Minister Donald Tusk earlier this week.


Kicking off three days of events for the 32-nation alliance with a celebration Tuesday evening, Biden announced a new air defense system for Kyiv and urged unity against Vladimir Putin

The striking summons for the International Atomic Energy Agency's board of governors comes amid international outrage over the missile attack on the Okhmatdy pediatric hospital in Kyiv on Monday.

When the dust settles from the latest NATO meeting in Washington, there will be the same uncertainty in Ukraine as before the summit: brutal fighting on the front line, daily Russian bomb and drone attacks against Ukrainian civilians and infrastructure (especially energy), a Putin who believes he can still win, a Ukraine that heroically fights on without an immediate pathway to victory, and a West that is helping, but not enough. Fundamental questions about the future of war and peace in Europe will remain unanswered. Source-Kyiv Post

Dzisiaj przyszła Natalie,by  posiedzieć z Joan. Moim pomysłem było, by  wykorzystać 3.godzinną przerwę na spacer po centrum miasta i zrobienie kilku ciekawych zdjęć. Pojechałem do centrum, znalazłem miejsce parkingowe dla niepełnosprawnych w pobliżu Zamku i zaparkowałem. Wysiadłem z samochodu i uderzyła mnie obecna fala upałów, 36 C (97 F). Przeszedłem około 20 kroków i pomyślałem, gdzie mogę pójść, gdzie jest chłodniej i ciekawie. Przede mną stał Kociół Rzymskokatolicki. Byliśmy tam kilka razy, kiedy dawno temu mieli msze po angielsku. Teraz, z tego co wiem, msze po angielsku są tylko w kościele Dominikanów. 

Wewnątrz siedziałem sam. Idealne warunki do robienia zdjęć. Po prostu siedziałem i czekałem, aż moje ciało się schłodzi. W sumie spędziłem w kościele 2 godziny, wróciłem do samochodu i pojechałem do domu.

Przy zasłoniętych zasłonach w oknach od strony południowej i otwartych oknach od strony północnej, w naszym mieszkaniu jest chłodniej niż na zewnątrz. Mimo to, aby Joan było chłodniej, przygotowałem woreczek z zamkiem błyskawicznym i lodem w środku i położyłem go na jej głowie. Powiedziała, że to naprawdę dobre uczucie. Powinienem kupić prawdziwy worek na lód.

Jestem przekonany, że niewiele wiesz o wydarzeniach w Ukrainie. Utworzenie nowej jednostki było częścią szerszego porozumienia w sprawie bezpieczeństwa podpisanego przez ukraińskiego prezydenta Wołodymyra Zełenskiego i polskiego premiera Donalda Tuska na początku tego tygodnia.

Rozpoczynając trzy dni w ramach spotkania 32 państw sojuszu od uroczystości we wtorek wieczorem, Biden ogłosił nowy system obrony powietrznej dla Kijowa i wezwał do jedności przeciwko Władimirowi Putinowi.

Uderzające wezwanie do Rady Gubernatorów Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej ma miejsce w obliczu międzynarodowego oburzenia z powodu ataku rakietowego na szpital pediatryczny Okhmatdy w Kijowie w poniedziałek.

Kiedy opadnie kurz po ostatnim spotkaniu NATO w Waszyngtonie, w Ukrainie będzie taka sama niepewność jak przed szczytem: brutalne walki na linii frontu, codzienne rosyjskie ataki bombowe i dronowe na ukraińskich cywilów i infrastrukturę (zwłaszcza energetyczną). Putin, który wierzy, że wciąż może wygrać, Ukraina, która bohatersko walczy bez natychmiastowej drogi do zwycięstwa i Zachód, który pomaga, ale niewystarczająco. Fundamentalne pytania dotyczące przyszłości wojny i pokoju w Europie pozostaną bez odpowiedzi.

No comments: