Monday, July 29, 2024

Bad/Good news

 Our bank account has been blocked since last Friday. When I called to find out why, they told me the last bank transfer I made was stopped by the security department. That department told me when they were checking the transfer, there was a program called Any Desk. That program allows someone to enter my account, therefore they blocked it.

I had to verify the transfer was legitimate, delete Any Desk off of my phone and laptop, and then run my virus program to check for viruses. I did both and then called them back. They told me it would take a few hours to unblock it. By closing time it was not done.

This morning, we went to our branch bank to see if they could expedite things. They tried but there was little they could do. There was nothing to do but wait.

In the afternoon, we were to meet a long-time reader of my blog and her husband, Mariusz, They live about 4 hours north but had to come down to see a notary in the American Consulate. Josane is off Brazilian descent and Mariusz, Polish. They lived long enough in the United States to get American citizenship. 6 Years ago they decided to move to Poland.

We met with them and talked for about 2 hours. It was a very nice meeting and if we go back north again, we will definitely visit with them. They have a green house behind theirs and they brought us tomatoes, pickles, zucchini and A LOT of apples from their apple trees.

 Nasze konto bankowe jest zablokowane od zeszłego piątku. Kiedy zadzwoniłem, aby dowiedzieć się dlaczego, powiedziano mi, że ostatni przelew bankowy, który wykonałem, został zatrzymany przez dział bezpieczeństwa. Dział ten powiedział mi, że podczas sprawdzania przelewu pojawił się program o nazwie Any Desk. Ten program pozwala komuś wejść na moje konto, dlatego go zablokowali.

Musiałem sprawdzić, czy przelew był legalny, usunąć Any Desk z mojego telefonu i laptopa, a następnie uruchomić program antywirusowy, aby sprawdzić, czy nie ma wirusów. Zrobiłem obie te rzeczy, a następnie oddzwoniłem. Powiedzieli mi, że odblokowanie zajmie kilka godzin. Do godziny zamknięcia nie udało się tego zrobić.

Dziś rano udaliśmy się do naszego oddziału banku, aby sprawdzić, czy mogą coś przyspieszyć. Próbowali, ale niewiele mogli zrobić. Pozostało tylko czekać.

Po południu mieliśmy spotkać się z długoletnią czytelniczką mojego bloga i jej mężem, Mariuszem, którzy mieszkają około 4 godzin na północ, ale musieli przyjechać na spotkanie z notariuszem w amerykańskim konsulacie. Josane pochodzi z Brazylii, a Mariusz z Polski. Mieszkali w Stanach Zjednoczonych wystarczająco długo, aby otrzymać amerykańskie obywatelstwo. 6 lat temu zdecydowali się przeprowadzić do Polski.

Spotkaliśmy się z nimi i rozmawialiśmy przez około 2 godziny. To było bardzo miłe spotkanie i jeśli wrócimy na północ, na pewno ich odwiedzimy. Mają szklarnię za domem i przywieźli nam pomidory, ogórki, cukinię i DUŻO jabłek ze swoich jabłoni.

No comments: