Monday, February 09, 2009

Tired!

I'm tired writing about this latest bout with cold, flu, coughing, etc so I'll just say I have an appointment with the family doctor at 9AM on Wednesday. The last two days the coughing has subsided somewhat, I actually went two hours without coughing yesterday and slept through the night without waking up once so I guess that's some positive progress.

If you're interested in reading any of the great Polish writiers stories but couldn't because they were originally written in Polish, I have added a section to the blog on Polish literature translated into English.

An acquaintance told me over the weekend about a conference she attended in a newly restored Palace northeast of Poznań, Palace Wiejce. She brought me all of the brochures about the place and then we laughed at the prices to stay in a room. The start at 450 zl for one night. She was one of 120 doctors invited to this conference by an American Drug company who paid for the Palace stay but she said she would never pay that price for a room. I agreed with her. But we'll go and take a look at the palace when I am better and spring arrives. www.wiejce.pl


Jestem zmęczony pisanie o tym ostatnim okresie z zimnem, grypą, kaszleć, itd tak właśnie powiem, że mam umówiony termin z lekarzem rodzinnym przy 9AM w środę. Poprzednie dwa dni kaszleć opadło nieco, faktycznie poszedłem dwie godziny bez kaszleć wczoraj i spałem przez noc bez budzenia się raz tak domyślam się, który jest trochę pozytywnego postępu.

Jeżeli jesteś zainteresowany w czytaniu jakichkolwiek z wielkich polskich writiers historii ale nie mógłbyś ponieważ oni byli pierwotnie napisani po polsku, dodałem sekcję do blog na polskiej literaturze przetłumaczonej na angielskie.

Znajomość powiedziała mi przez weekend o konferencji, którą ona uczęszczała w niedawno przywróconym Pałacu północnym wschodzie Poznań, Pałacu Wiejce. Ona przyniosła mnie wszystką z broszur o miejscu i wtedy śmialiśmy się z cen by pozostać w pokoju. Początek o 450 zl dla jednej nocy. Ona była jednym z 120 doktorów zaproszonych do tej konferencji przez amerykańską Narkotyku spółkę, którą opłacony dla pobytu Pałacu ale ona mówiła, że ona nigdy nie będzie płacić tamtej ceny za pokój. Zgodziłem się z nią. Ale pójdziemy i przyjrzymy się pałac kiedy będę lepszy i wiosna nastaje. www.wiejce.pl

No comments:

Post a Comment