Sunday, June 23, 2013

Wrocław

We got up this morning at 7AM and put the last items in our luggage cases. The taxi we ordered the night before was waiting for us at 8:30AM and we quickly made our way to the train station for our 9:30 ride.  Three hours passed without incident and we arrived in Wrocław at 12:30. We are staying in a hostel tonight because it was the cheapest accommodation we could find. It's close to the rynek so we took a 15 minute walk there, had some cold coffee and checked out some restaurants for tonight's dinner

Our room isn't anything spectacular but it has two beds and a shower and that's all we need. Tomorrow morning we'll leave at 10:30 for Malaga and arrive at 2PM.

Dzisiaj rano wstaliśmy o 7:00 i zapakowaliśmy ostatnie rzeczy do walizek. Taksówka, którą zamówiliśmy poprzedniego wieczoru czekała na nas o 8:30 i szybko dowiozła nas na dworzec kolejowy na nasz pociąg o 9:30. Trzygodzinna podróż minęła bez żadnych zdarzeń i byliśmy we Wrocławiu o 12:30. Dzisiejszą noc spędzimy w hostelu, ponieważ jest to najtańszy nocleg, jaki udało nam się znaleźć. Hostel usytuowany jest blisko rynku, tak więc potrzebowaliśmy 15. minutowego spaceru, by tam dotrzeć, wypić kawę oraz sprawdzić, do jakiej  restauracji pójdziemy na dzisiejszy obiad.
Nasz pokój w hotelu nie jest czymś nadzwyczajnym ale ma dwa łóżka i prysznic i to jest wszystko, czego potrzebujemy.