Wednesday, June 26, 2019

50 Years ago and today---38C

I wondered today how long ago was the first warnings about climate change and I found the article above from 50 years ago.

June 26-the hottest day of the year, so far, 38C(100F). Visions of the future. Thank you World leaders and fellow humans for making this possible!

I finally have the documents officially received for Joan's renewal application. I arrived at 11:35 to turn in the documents only to find they were out to lunch until 12:15. I sat down in the air-conditioned room to stay out of the heat. The conditioner was working at full force and the strangest thing was the doors of the room to the outside where the temperature then was 91C were wide open, letting in the hot air. I couldn't believe it, the air-conditioner on and the doors to the outside wide open. Tell me what  is wrong with this picture. Does no one have a logical brain?

I went to the Department  that takes care of foreigners applying for various permits, visas, residency but also for Polish people who have problem. However, the lady taking care of clients spoke only Polish. I watched 10 people trying to read which button to push to get a ticket to wait in line for their particular situation.  The messages were only in Polish. This is a Dept. for Foreigners yet everything only in Polish. When will they realize most foreigners can't read, speak or understand Polish?

Dzisiaj się zastanawiałem, jak dawno temu pojawiły się pierwsze ostrzeżenia dotyczące zmian klimatycznych i znalazłem powyższy artykuł sprzed 40 lat.

26 czerwca - najgorętszy dzień w roku, do tej pory 38C (100F). Wizje przyszłości. Dziękuję światowym przywódcom i innym ludziom za to, że to możliwe!

W końcu mam dokumenty do wniosku Joan o przedłużenie pobytu. Przyjechałem o 11:35, aby je oddać ale tylko po to, by dowiedzie się, że urzędnicy są na lunchu do 12:15. Usiadłem w klimatyzowanym pokoju, aby uchronić się przed upałem. Klimatyzator pracował na pełnych obrotach, a najdziwniejszą rzeczą było to, że drzwi na zewnątrz, gdzie temperatura wynosiła wtedy 32 ° C, były szeroko otwarte, wpuszczając gorące powietrze. Nie mogłem w to uwierzyć, klimatyzacja włączona i drzwi na zewnątrz szeroko otwarte. Powiedz mi, co jest nie tak z tym zdjęciem. Czy nikt logicznie nie myśli?

Poszedłem do Wydziału, który opiekuje się cudzoziemcami ubiegającymi się o różne pozwolenia, wizy, rezydencje, także dla Polaków, którzy mają jakąś sprawę. Jednak pani opiekująca się klientami mówiła tylko po polsku. Obserwowałem 10 osób próbujących odczytać, który przycisk naciskać, aby uzyskać bilet i czekać w kolejce do konkretnego okienka. Wiadomości były tylko w języku polskim. To dział dla obcokrajowców, ale wszystko tylko po polsku. Kiedy zdadzą sobie sprawę, że większość obcokrajowców nie potrafi czytać, mówić ani nie rozumie języka polskiego?

No comments:

Post a Comment