Saturday, June 01, 2019

I learned something.......

Yes, I did, about my digital camera. Controlling light in pictures has always been a problem for me, whether it is too light or too dark. My camera, Sony A6000, is intelligent enough to do that but there are so many settings available I could not understand how to do it.

Yesterday on FB, I watched a video from a professional photographer who explained in simple terms how to do it.  I tried it last night in the flat and it worked but I wanted to test it in a better place like an old, dark, wooden church you find in villages.

By using the Aperture Priority and then from there to Exposure Compensation, I can add or subtract lighting to my pictures now. It worked very well on the pictures I used it on, mainly stained glass windows but also inside the church.

It was a nice day out side so we decided to take a ride in the countryside to search for a wooden church not too far away.

First we stopped at Petit Paris for coffee and I have to say their service has become very slow. It took 20 minutes just to get a cup of coffee.

We started out driving northwest to Złotniki first, then to Złotkowo and finally in Chludowo I found the church I was looking for. Fortunately it was open and I was able to go in and take pictures using my new techniques for lighting.  I should have taken a tri-pod for some of the shots but I didn't think of it.It would have reduced the blurriness of 2 of the pictures. Back at home I showed Joan the pictures on our TV screen and she was amazed of the difference in the lighting now.

Tak, zrobiłem to w sprawie mojego aparatu cyfrowego. Kontrolowanie światła na zdjęciach zawsze było dla mnie problemem, niezależnie od tego, czy jest zbyt jasny, czy zbyt ciemny. Mój aparat, Sony A6000, jest na tyle inteligentny, aby to zrobić, ale dostępnych jest tak wiele ustawień, że nie mogłem zrozumieć, jak to zrobić.

Wczoraj na FB obejrzałem film od profesjonalnego fotografa, który w prosty sposób wyjaśnił, jak to zrobić. Próbowałem tego ostatniego wieczoru w mieszkaniu i działało, ale chciałem przetestować go w lepszym miejscu, jak stary, ciemny, drewniany kościół, który można znaleźć w wioskach.

Korzystając z priorytetu przysłony, a następnie z kompensacji ekspozycji, mogę teraz dodawać lub odejmować oświetlenie do moich zdjęć. Działało bardzo dobrze na zdjęciach, na których go używałem, głównie na witrażach, ale także wewnątrz kościoła.

To był miły dzień na zewnątrz, więc postanowiliśmy pojechać na wieś, aby znaleźć drewniany kościół nie za daleko.

Najpierw zatrzymaliśmy się w Petit Paris na kawę i muszę powiedzieć, że ich obsługa stała się bardzo powolna. Wystarczyło 20 minut, żeby dostać filiżankę kawy.

Zaczęliśmy jechać na północny zachód, najpierw do Złotnik, potem do Złotkowa i wreszcie do Chludowa znalazłem kościół, którego szukałem. Na szczęście było otwarte i mogłem wejść i robić zdjęcia przy użyciu nowych technik oświetleniowych. Powinienem był wziąć trójkę na kilka strzałów, ale nie pomyślałem o tym. Zmniejszyłoby to rozmazanie 2 zdjęć. Po powrocie do domu pokazałem Joan zdjęcia na ekranie telewizora, a teraz była zdumiona różnicą w oświetleniu.

No comments:

Post a Comment