Friday, January 31, 2020

Shopping day.

I was on my way to the bus stop only to see the bus already pulling away even though I was 10 minutes early. Another bus missed, I walked up to the taxi stand and took a taxi to Dos Mares. I was too pissed off to wait for, maybe, the next bus.

At Carrefour, I did the shopping in 1 hour and went to wait for the 11:20 return bus to Ribera. To my great surprise, it was on time. 10 minutes later I was back at home and Joan put away all the groceries I had bought. The cost was 188 PLN($44) but that included 400 gr. of fresh shrimp and 250 gr. of fresh salmon. I also bought 2 packs of lettuce and an hour later a neighbor came and gave us 2 more packs of lettuce.

There is no cooking tonight for Joan. it's our language club night followed by the Chinese dinner.

Byłem w drodze na przystanek autobusowy tylko po to, by zobaczyć, że autobus już odjeżdża, mimo że byłem 10 minut wcześniej. Kolejny autobus przegapiony. Podszedłem do stanowiska taksówek i pojechałem taksówką do Dos Mares. Byłem zbyt wkurzony, by czekać na następny autobus.

W Carrefour zrobiłem zakupy w ciągu godziny i poszedłem poczekać na autobus powrotny do Ribery o 11:20. Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu, był na czas. 10 minut później wróciłem do domu, a Joan odłożyła wszystkie zakupy, które kupiłem. Kosztowały 188 zł, ale zawierały 400 gr. świeżych krewetek i 250 gr. świeżego łososia. Kupiłem też 22 opakowania sałaty, a godzinę później przyszła sąsiadka i dała nam jeszcze 2 paczki sałaty.

Dzisiaj Joanny nie gotuje. Jest to nasz wieczór w klubie językowym, po którym będzie kolacja w chińskiej restauracji.

No comments:

Post a Comment