Joan has had a balance problem ever since her 2nd stroke and it worse now. She has a tendency to grab onto things because she thinks she might be falling. It happened 3 weeks ago in the bathroom as I was lowering her down onto the seat. Unfortunately, it hurt her arm and shoulder. It seemed to be healing but that wasn't the case. So, I called a doctor/friend of ours who's husband is an orthopedic surgeon and told her about it. She spoke to her husband and he agreed to come to our flat today to take a look at Joan.
Kasia came at 15:30 and I told her about Joan's arm problem. She said it was normal after stroke and she has 3 patients in the hospital with the same problem. She may be right but I still want her to be checked over.
While she was working with Joan, I learned how and made Italian seasoning to put into tonight's dinner of Lemon Garlic Parmesan Shrimp Pasta. Joan helped me. It's another new recipe I am trying. I spent some time this morning rearranging the shelves in the kitchen to better suit my needs as the cook. It's amazing the things I found tucked away behind others like chili powder and chili peppers. I've had recipes that called for them but didn't have them and couldn't find them in the store. It called for fresh spinach but all I could get was frozen. You are supposed to add it at the end and cook it together with everything until it is wilted. Obviously, I couldn't. I used a steamer to melt the spinach, drained the water, and waited until everything was cooked before I put it in. I took pictures of it all.
My friend, Radek, called and we decided to resume our meetings. We're both very careful because of the virus and don't feel either of us poses a risk to each other. We're going to meet on our balcony so I can stay close to Joan. We've both missed out time with Spanish together as well as normal conversations. However, now I have another place to clean, the balcony. YUCK, but I don't mind.
19:30(7:30PM) Success. Joan really likes the Lemon Garlic Parmesan Shrimp Pasta. I'm happy.
20:00(8PM) The doctor came, examined Joan, and said she has stretched muscles in her right bicep. That is what is causing the pain. He said light exercises of the right arm every day would relieve the pain in 1-2 weeks. He didn't want to prescribe any medication because they might cause stomach problems. I'm thankful he came. It's good to have friends.
Od czasu drugiego udaru Joan mia艂a problem z r贸wnowag膮 i teraz jest jeszcze gorzej. Ma tendencj臋 do chwytania si臋 rzeczy, bo my艣li, 偶e mo偶e si臋 przewr贸ci膰. To sta艂o si臋 3 tygodnie temu w 艂azience, kiedy sadza艂em j膮 na krze艣le. Niestety, r臋ka i rami臋 zosta艂a zraniona. Wydawa艂o si臋, 偶e si臋 goi, ale tak nie jest. Wi臋c zadzwoni艂am do naszej lekarki/przyjaciela, kt贸rej m膮偶 jest chirurgiem ortoped膮 i powiedzia艂am jej o tym. Rozmawia艂a z m臋偶em, a on zgodzi艂 si臋 przyj艣膰 dzi艣 do naszego mieszkania, 偶eby przyjrze膰 si臋 Joan.
Kasia przysz艂a o 15:30 i powiedzia艂em jej o problemie z r臋k膮 Joan. Powiedzia艂a, 偶e to normalne po udarze i 偶e ma 3 pacjent贸w w szpitalu z tym samym problemem. Mo偶e i ma racj臋, ale wci膮偶 chc臋, 偶eby j膮 sprawdzono.
Kiedy Kasia pracowa艂a z Joan, dowiedzia艂em si臋 jak i zrobi艂em w艂osk膮 przypraw臋, aby doda膰 do dzisiejszego obiadu: makaronu z krewetkami , cytryn膮, czosnkiem i parmezanem. Joan mi pomog艂a. To kolejny nowy przepis, kt贸ry pr贸buj臋. Dzi艣 rano sp臋dzi艂em troch臋 czasu na przestawianiu rzeczy na p贸艂kach w kuchni, aby lepiej dopasowa膰 je do moich potrzeb jako kucharza. To niesamowite, co znalaz艂em ukryte za innymi przedmiotami, jak chili i papryka chili. Mia艂em przepisy, kt贸re ich wymaga艂y, ale ich nie mia艂em i nie mog艂em ich znale藕膰 w sklepie. Wymaga艂y 艣wie偶ego szpinaku, ale jedyne co mog艂em dosta膰 to mro偶ony. Masz go doda膰 na koniec i gotowa膰 razem ze wszystkim, a偶 straci j臋drno艣膰. Oczywi艣cie, 偶e nie mog艂em tego zrobi膰. U偶y艂em parowaru do rozmro偶enia szpinaku, ods膮czy艂em wod臋 i czeka艂em, a偶 wszystko si臋 ugotuje, zanim go doda艂em do garnka. Zrobi艂em zdj臋cia tego wszystkiego.
Zadzwoni艂 m贸j przyjaciel Radek i postanowili艣my wznowi膰 nasze spotkania. Oboje jeste艣my bardzo ostro偶ni z powodu wirusa i nie czujemy, aby kt贸ry艣 z nas stanowi艂 zagro偶enie dla drugiego. Spotkamy si臋 na naszym balkonie, 偶ebym m贸g艂 by膰 blisko Joanny. Oboje stracili艣my czas na rozmow臋 po hiszpa艅sku i normalne rozmowy. Ale teraz mam jeszcze jedno miejsce do sprz膮tania, balkon. FE, ale nie mam nic przeciwko.
19:30. Sukces. Joan naprawd臋 smakowa艂 makaron z krewetkami i dodatkami. Jestem szcz臋艣liwy.
20:00 Przyszed艂 lekarz, zbada艂 Joan i powiedzia艂, 偶e rozci膮ga mi臋艣nie prawego bicepsa. To w艂a艣nie powoduje b贸l. Powiedzia艂, 偶e lekkie 膰wiczenia prawej r臋ki ka偶dego dnia z艂agodz膮 b贸l w ci膮gu 1-2 tygodni. Nie chcia艂 przepisywa膰 偶adnych lek贸w, poniewa偶 mog膮 powodowa膰 problemy z 偶o艂膮dkiem. Ciesz臋 si臋, 偶e przyszed艂. Dobrze jest mie膰 przyjaci贸艂
Kasia vino a las 15:30 y le cont茅 sobre el problema del brazo de Joan. Ella dijo que era normal despu茅s del accidente cerebrovascular y que tiene 3 pacientes en el hospital con el mismo problema. Puede que tenga raz贸n, pero todav铆a quiero que la revisen.
Mientras trabajaba con Joan, aprend铆 c贸mo e hice condimentos italianos para poner en la cena de esta noche de Lemon Garlic Parmesan Shrimp Pasta. Joan me ayud贸. Es otra receta nueva que estoy intentando. Pas茅 alg煤n tiempo esta ma帽ana reorganizando los estantes de la cocina para satisfacer mejor mis necesidades como cocinero. Es sorprendente las cosas que encontr茅 escondidas detr谩s de otras como el chile en polvo y los chiles. He tenido recetas que los ped铆an pero no los ten铆a y no pude encontrarlos en la tienda. Pidi贸 espinacas frescas, pero todo lo que pude conseguir fue congelado. Se supone que debes agregarlo al final y cocinarlo junto con todo hasta que se marchite. Obviamente no pude. Utilic茅 un vaporizador para derretir las espinacas, dren茅 el agua y esper茅 hasta que todo estuviera cocinado antes de ponerlo. Tom茅 fotos de todo.
Mi amigo, Radek, llam贸 y decidimos reanudar nuestras reuniones. Los dos somos muy cuidadosos debido al virus y no creemos que ninguno de los dos represente un riesgo el uno para el otro. Nos reuniremos en nuestro balc贸n para poder quedarme cerca de Joan. Ambos hemos perdido tiempo con el espa帽ol juntos, as铆 como las conversaciones normales. Sin embargo, ahora tengo otro lugar para limpiar, el balc贸n. YUCK, pero no me importa.
19:30 (7:30 PM) 脡xito. A Joan realmente le gusta la pasta de camarones, lim贸n, parmesano y camarones. Estoy feliz.
20:00 (8PM) El m茅dico vino, examin贸 a Joan y dijo que hab铆a estirado los m煤sculos de su b铆ceps derecho. Eso es lo que est谩 causando el dolor. Dijo que los ejercicios ligeros del brazo derecho todos los d铆as aliviar铆an el dolor en 1-2 semanas. No quer铆a recetar ning煤n medicamento porque podr铆an causar problemas estomacales. Estoy agradecido de que haya venido. Es bueno tener amigos.