Wednesday, October 06, 2021

2nd day.

 The above picture is oh so true. I've been looking for my Spanish language study books for 2 days and haven't found them yet, I have only two more boxes to unpack.

The second day, Ikea delivered the sofa and bed.  had previously set up our first bed from them and had no problems. However, this time I could not get two of the corners to lock in place.  After trying for 5 hours I was too tired to take it any further. I took a chance, put the mattress down, and put on the bedding so we could sleep. Fortunately, it work well enough but I still had to wait until Monday to call the service department to send someone to fix the problem. They told me he would be here today between 11:00-13:00. We waited, and waited, and at 13:30 we drove to Ikea to the service department to find out what happened. They said they had no record of our appointment and made another one for this Thursday.

On Monday the technician from Inea was here to set up our internet and TV. It took him about an hour; He asked if I had any questions and I told him no. He said usually clients have questions after he left. He was right. When the TV was off for a while and I turned it on, it wouldn't turn on no matter what I tried. Trying to call them was a joke. First, they didn't answer and later the recording said it would be a 3-hour wait for an operator to answer.  Now it's Tuesday and we still have no working TV.

On the bright side, our nearest shopping mall is now Panorama. It's ten minutes away and they have a Carrefour and Sowa's. Both of them are much larger than our previous ones/ I took Joan for a cruise through Carrefour so I could get acquainted with where products are located. It would take a few trips shopping before I remember where everything is.

Na drugi dzień Ikea dostarczyła sofę i łóżko. Poprzedni sprzęt od nich zakupiony złożylem bez problemu. Jednak tym razem nie mogłem stabilnie połączyć dwóch rogów . Po wielu próbach  i 5 godzinach byłem zbyt zmęczony, aby kontynuować.  Położylem materac, pościeliłem, więc mogliśmy spać. Na szczęście wszystko działało dobrze, ale i tak musiałem czekać do poniedziałku, żeby zadzwonić do serwisu, aby przysłali kogoś, kto rozwiąże problem. Powiedzieli mi, że będzie dzisiaj między 11:00 a 13:00. Czekaliśmy, i czekaliśmy, i o 13:30 pojechaliśmy do Ikea do działu obsługi, aby dowiedzieć się, co się stało. Powiedzieli, że nie mają notatki o wizycie u nas i umówili kolejną na ten czwartek. 

W poniedziałek był u nas technik z Inea , aby skonfigurować nasz internet i telewizję. Zajęło mu to około godziny; zapytał, czy mam jakieś pytania, a ja powiedziałem mu, że nie. Powiedział, że zazwyczaj klienci mają pytania po jego wyjściu. Miał rację. Kiedy telewizor był wyłączony przez jakiś czas i włączyłem go ponownie,  nie zadziałał bez względu na to, co próbowałem. Próba dodzwonienia się do nich była żartem. Najpierw nie odbierali, a później w nagraniu była informacja , że trzeba będzie czekać 3 godziny na operatora, który odbierze połączenie.  Teraz jest wtorek, a my nadal nie mamy działającego telewizora. 

Z drugiej strony, naszym najbliższym centrum handlowym jest teraz Panorama. Jest dziesięć minut drogi stąd i mają tam Carrefour i Sowę. Oba są o wiele większe niż poprzednie   z ktorych korzystaliśmy. Zabrałem Joan na wycieczkę po Carrefourze, żebym mógł się zapoznać z rozmieszczeniem produktów. Zanim zapamiętam, gdzie co jest, minie kilka wypraw na zakupy.

 La imagen de arriba es tan cierta. He estado buscando mis libros de estudio de español durante 2 días y no los he encontrado todavía, sólo tengo dos cajas más para desempaquetar.

El segundo día, Ikea entregó el sofá y la cama. Ya había montado nuestra primera cama de ellos y no tuve problemas. Sin embargo, esta vez no pude conseguir que dos de las esquinas encajaran en su sitio.  Después de intentarlo durante 5 horas, estaba demasiado cansado para seguir adelante. Me arriesgué, bajé el colchón y puse la ropa de cama para poder dormir. Afortunadamente, funcionó bastante bien, pero aún tuve que esperar hasta el lunes para llamar al servicio técnico para que enviaran a alguien a arreglar el problema. Me dijeron que llegaría hoy entre las 11:00 y las 13:00. Esperamos, y esperamos, y a las 13:30 nos dirigimos a Ikea al departamento de servicio para saber qué había pasado. Nos dijeron que no tenían constancia de nuestra cita y concertaron otra para este jueves.

El lunes el técnico de Inea estuvo aquí para configurar nuestro internet y televisión. Tardó aproximadamente una hora; me preguntó si tenía alguna pregunta y le dije que no. Dijo que normalmente los clientes tienen preguntas después de que él se fuera. Tenía razón. Cuando la TV estuvo apagada por un tiempo y la encendí, no se encendía sin importar lo que intentara. Intentar llamarles fue una broma. Primero no contestaron y después la grabación decía que serían 3 horas de espera para que un operador contestara.  Ahora es martes y seguimos sin televisión que funcione.

El lado positivo es que nuestro centro comercial más cercano es ahora Panorama. Está a diez minutos y tienen un Carrefour y un Sowa's. Ambos son mucho más grandes que los anteriores/ Llevé a Joan a dar una vuelta por Carrefour para que se familiarizara con la ubicación de los productos. Me llevaría unos cuantos viajes de compras antes de recordar dónde está todo.

No comments: