Saturday, July 22, 2023

No cold.

I think that 13 hours of sleep was enough for my body to attack my cold. My nose has stopped running and I have very little cough now.

I slept 7 hours last night and woke up at 8:00 along with Joan. After breakfast, we took a drive to find the little village of Kotowo where there is an old palace. I saw it was not far from when we lived on Górki Street. I saw it on google maps on the laptop but in my old GPS, it was not found. I thought I remember the road to it but it didn't turn out that way. Somewhat disappointed, we stopped at Sowas for coffee.

It was such a nice morning, we decided to stop in Sołacz Park for a while. After sitting on a bench for a bit watching the children play, we moved to another bench by the water. A sound like a giant bee flew overhead and when I looked up, it was a drone. It flew around for a little and then came back behind us to where the operator was. Curious, I walked over to talk to him about the drone and get some information about it.

He told me the manufacturer's name and showed me how it is operated. Also, he mentioned that DJI was the best producer of drones and the most reliable.

Back at home. I checked them out and even the cheapest one is not so cheap, 3000 PLN($750). I don't think I will be buying one too soon but it sure would be interesting to use.

Myślę, że 13 godzin snu wystarczyło, aby moje ciało zaatakowało przeziębienie. Przestało mi cieknąć z nosa i mam teraz bardzo słaby kaszel.

Ostatniej nocy spałem 7 godzin i obudziłem się o 8:00 razem z Joan. Po śniadaniu wybraliśmy się na przejażdżkę do małej wioski Kotowo, gdzie znajduje się stary pałac. Zobaczyłem go niedaleko miejsca, w którym mieszkaliśmy na Górkach. Widziałem go na mapach google na laptopie, ale w moim starym GPS-ie go nie było. Wydawało mi się, że pamiętam drogę do niego, ale tak się nie stało. Nieco rozczarowani zatrzymaliśmy się w Sowach na kawę.

Był tak ładny poranek, że postanowiliśmy zatrzymać się na chwilę w Parku Sołacz. Po chwili siedzenia na ławce i obserwowania bawiących się dzieci, przenieśliśmy się na inną ławkę nad wodą. Nad głową przeleciał dźwięk przypominający gigantyczną pszczołę, a kiedy spojrzałem w górę, był to dron. Przez chwilę latał dookoła, a następnie wrócił za nami do miejsca, w którym znajdował się operator. Zaciekawiony podszedłem do niego, aby porozmawiać o dronie i uzyskać kilka informacji na jego temat.

Podał mi nazwę producenta i pokazał, jak się go obsługuje. Wspomniał również, że DJI jest najlepszym producentem dronów i najbardziej niezawodnym.

Wróciłem do domu. Sprawdziłem je i nawet najtańszy nie jest taki tani, 3000 PLN (750 USD). Nie sądzę, że kupię go w najbliższym czasie, ale z pewnością byłby interesujący w użyciu.

No comments:

Post a Comment