Monday, July 24, 2023

Visit Chicago

With not much to do today, I searched YouTube for documentaries. Many years ago for one of our wedding anniversaries, I made a dinner reservation at a restaurant in Chicago. Joan and I had talked about taking a boat trip down the Chicago river so I also bought tickets to do that after our dinner. 

To my surprise, I was able to find this documentary, The Chicago River Tour, (https://youtube.com/watch?v=m5ECsSO6_Cw). The moderator of the video is Geoffrey Baer and he has other videos about Chicago. We will watch the next one about Navy Pier next time. It was a good idea because it brought back the memories Joan still has stored in her brain and remembered that night we had together. 

I finally got around to writing my cousin, Jozef Piasecki, from my father's family line. I met him and his brother, Edward, some years ago when we made a trip to southern Poland. unfortunately, Edward died a few years ago and now Jozef is the only connection to my father's side.

What utter nonsense that Russia is upset because of Ukraine's drone attack on 2 buildings in Moscow. "We regard what happened as yet another use of terrorist methods and intimidation of the civilian population by the military and political leadership of Ukraine," the foreign ministry said of the Moscow and Crimea drone attacks.
"The Russian Federation reserves the right to take harsh retaliatory measures." What about the hundreds of Ukrainian civilians Russia killed during this war? Were those not "terrorist" attacks by Russia? How hypocritical of Russia. It's about time Russia was under attack as Ukraine has been for more than a year.
Nie mając dziś zbyt wiele do roboty, przeszukałem YouTube w poszukiwaniu filmów dokumentalnych. Wiele lat temu na jedną z naszych rocznic ślubu zarezerwowałem kolację w restauracji w Chicago. Joan i ja rozmawialiśmy o wycieczce łodzią po rzece Chicago, więc kupiłem również bilety, aby zrobić to po naszej kolacji.
Ku mojemu zaskoczeniu udało mi się znaleźć film dokumentalny The Chicago River Tour (https://youtube.com/watch?v=m5ECsSO6_Cw). Moderatorem filmu jest Geoffrey Baer, który ma na swoim koncie inne filmy o Chicago. Następnym razem obejrzymy kolejny o Navy Pier. To był dobry pomysł, ponieważ przywołał wspomnienia, które Joan wciąż przechowuje w swoim mózgu i przypomniał sobie tę noc, którą spędziliśmy razem.
W końcu udało mi się napisać do mojego kuzyna, Józefa Piaseckiego, z linii rodzinnej mojego ojca. Poznałem go i jego brata, Edwarda, kilka lat temu, kiedy wybraliśmy się w podróż do południowej Polski. Niestety, Edward zmarł kilka lat temu i teraz Józef jest jedynym łącznikiem ze stroną mojego ojca.
Co za kompletny nonsens, że Rosja jest zdenerwowana z powodu ukraińskiego ataku dronów na 2 budynki w Moskwie. "Uważamy to, co się stało, za kolejne użycie metod terrorystycznych i zastraszanie ludności cywilnej przez wojskowe i polityczne przywództwo Ukrainy" - powiedział minister spraw zagranicznych o atakach dronów na Moskwę i Krym.
"Federacja Rosyjska zastrzega sobie prawo do podjęcia surowych środków odwetowych". A co z setkami ukraińskich cywilów zabitych przez Rosję podczas tej wojny? Czy nie były to ataki "terrorystyczne" ze strony Rosji? Cóż za hipokryzja ze strony Rosji. Najwyższy czas, aby Rosja została zaatakowana, tak jak Ukraina od ponad roku.


No comments:

Post a Comment