Sunday, February 26, 2017

Deep throat!

😂😇The cold bug got deeper into my body last night and this morning my voice is about one octave lower. I like it :-) It's a good voice for a radio announcer which I was for two years when I lived in Spain a century ago.  Looking back at it now, that was a fantastic experience for me, one I was too young(18) and dumb to take full advantage of but it did give me a deep longing to return to Spain some day. I've fulfilled that longing 5 times since we've been living in Poland and have another time coming up soon. It only took half a century for fulfillment :-)

Joan is almost back to normal now and made peanut butter soup last night for dinner. It's a strange combination of ingredients but a good soup added to our list. Hopefully the time for soups will be gone except for the cold ones like gazpacho and chłodnik.   Naturally, the best gazpacho is always in Spain and in Malaga they have gazpachello, a different kind of gazpacho. Joan is in the living room now studying Spanish and I will join her shortly. We have a little less than two months to get at least a few things learned well enough to use on our trip.

Zimny ​​bug dostał głąb mojego ciała w nocy i dziś rano mój głos o oktawę niżej. I like it :-) To dobry głos spiker radiowy, który miałem przez dwa lata, kiedy mieszkałam w Hiszpanii wieku temu. Patrząc wstecz na to teraz, to było fantastyczne doświadczenie dla mnie, jeden byłem zbyt młody (18) i głupi, aby w pełni wykorzystać możliwości, ale to nie daje mi głębokie pragnienie powrotu do Hiszpanii kilka dni. Mam wypełniło, tęsknoty 5 razy odkąd żyję w Polsce i mają inny czas zbliża się szybko. Wystarczyło pół wieku na wypełnienie :-)

Joan jest prawie wróciło do normy i teraz wykonane masło orzechowe zupę ostatniej nocy na kolację. To dziwna kombinacja składników, ale dobra zupa dodany do naszej listy. Mam nadzieję, że czas do zup zniknie z wyjątkiem zimnych jak gazpacho i Chłodnik. Oczywiście, najlepiej jest zawsze gazpacho w Hiszpanii w Maladze mają gazpachello, inny rodzaj gazpacho. Joan jest w salonie obecnie studiuje hiszpański i będę ją dołączyć wkrótce. Mamy trochę mniej niż dwa miesiące, aby uzyskać co najmniej kilka rzeczy nauczyłem się na tyle dobrze, aby skorzystać z naszej podróży.

No comments:

Post a Comment