Tuesday, September 24, 2019

Driver's License.

A funny thing happened in the Motor Vehicle License Department. I pushed the button to receive my ticket number for waiting, ran it over the scanner to open the door when my number came up, went in and sat down at the right place. It was the same lady who waited on me before so I told her I passed my test and gave her my papers. She asked if I paid? I said yes and showed her the receipt. She said the payment I made was only for taking the test and there was an additional charge of 103.50 PLN ($26)for exchanging my American license for a Polish one. She said I could pay by credit card if I didn't have the cash with me. I didn't so I chose my debit card. It was rejected saying it didn't recognize the pin number. She tried it twice with the same result. Then she tried my Mastercard with the same result.

Next, she told me there was an ATM 2 blocks away and I could go there to get the cash and return. I went and using the same debit card and pin number, the money came right out.

Back at the Department I told the lady I had no problem getting the money and probably her credit service did not include Citihandlowy in their customer base and that is why my cards did not work.
She said I might be right and she would check on it later.

Then she told me I would receive an SMS in about 2 weeks and then I could return to get my new Polish license at which time I would have to surrender my American license to be sent back to the U.S.  IF I return to the U.S. for a visit I can drive there with my Polis license and an International Driver's License, which I already have.

Zabawna rzecz wydarzyła się w wydziale komunikacji. Nacisnąłem przycisk, żeby otrzymać bilet z kolejnym numerem w kolejce, przejechałem nim przez skaner, by otworzyć drzwi kiedy mój numer się pojawił, wszedłem i usiadłem na właściwym miejscu. To była ta sama pani, która na mnie czekała, więc powiedziałem jej, że zdałem test i przekazałem jej swoje papiery. Zapytała, czy zapłaciłem? Powiedziałem tak i pokazałem jej rachunek. Powiedziała, że dokonałem płatności tylko za przystąpienie do testu, a za wymianę mojego amerykańskiego prawa jazdy na polskie jest dodatkowa opłata w wysokości 103,50 PLN (26 USD). Powiedziała, że mogę zapłacić kartą kredytową, jeśli nie mam przy sobie gotówki. Nie miałem gotówki, więc wybrałem swoją kartę debetową. Została odrzucona, ponieważ terminal nie rozpoznał numeru PIN. Próbowała dwa razy z tym samym rezultatem. Potem wypróbowała moją kartę Mastercard z tym samym rezultatem.

Powiedziała mi, że 2 przecznice dalej znajduje się bankomat i że mogę tam pójść po gotówkę wrócić. Poszedłem i użyłem tej samej karty debetowej i numeru PIN, pieniądze otrzymałem od razu.

Po powrocie do wydziału powiedziałem tej pani, że nie miałem problemu z wypłatą pieniędzy i prawdopodobnie jej usługa w jej terminalu nie uwzględniła Citihandlowy w bazie klientów i dlatego moje karty nie zadziałały.

Powiedziała, że mogę mieć rację, a ona sprawdzi to później.

Potem powiedziała mi, że za około 2 tygodnie otrzymam SMS-a, a potem będę mógł wrócić, aby otrzymać moje nowe polskie prawo jazdy, i w tym samym czasie będę musiał zrezygnować z mojego amerykańskiego prawa jazdy, które zostanie odesłane do USA. JEŚLI wrócę do USA z wizytą mogę tam pojechać z moim polskim prawem jazdy i międzynarodowym prawem jazdy, które już mam ..

No comments:

Post a Comment