Monday, June 26, 2023

Drying rack.

Does any American reading this blog know what a 'drying rack" is? I know many Americans use electric or gas-drying machines to dry clothes. In Poland, the majority of people use drying racks or clotheslines to dry clothes. The first time I saw a "rack" I thought they were a little strange but after using it, for Joan and I it works perfectly. It may not suit a family of 3 or 4 but for a single person or two, it is efficient and saves money by not using electricity. On sunny days, I can do a wash in the morning and by evening it is dry. When the sun isn't out, like in winter, it still works inside the flat to dry the clothes. It may not be until the next day but it still works. Have you seen them in America? The picture above is our drying rack.

Still not able to eat too easily, I took Joan to the Empik cafe for coffee and bought her a piece of chocolate cake. I tried a bite but the area of the removed teeth is still too tender.

In the evening when we were watching a movie, all of a sudden the screen turned black and i could not get it to turn off. About every 10 seconds it would make a noise and the only way to stop it was to unplug the electricity. I tried different things to correct the problem but nothing worked. We ended up watching the rest of the movie on my laptop. Tomorrow I will have to call and see if I can get a repairman to come to our flat. Chances are good that I will have to take the television to their shop for repair. Hopefully, it is repairable. It is only 3 years old, a Samsung Smart TV.

 Czy jakikolwiek Amerykanin czytający tego bloga wie, co to jest "suszarka"? Wiem, że wielu Amerykanów używa suszarek elektrycznych lub gazowych do suszenia ubrań. W Polsce większość ludzi używa suszarek lub sznurków do suszenia ubrań. Kiedy pierwszy raz zobaczyłem "wieszak", pomyślałem, że są trochę dziwne, ale używając je dla Joan i dla mnie,  sprawdzają się idealnie. Mogą nie pasować dla rodziny składającej się z 3 lub 4 osób, ale dla jednej lub dwóch osób jest to wydajne i pozwala zaoszczędzić pieniądze, ponieważ nie zużywają energii elektrycznej. W słoneczne dni mogę zrobić pranie rano, a wieczorem jest już suche. Kiedy nie ma słońca, na przykład zimą, suszarka nadal działa wewnątrz mieszkania, aby wysuszyć ubrania. Może suszenie trwa do następnego dnia, ale nadal działa. Czy widziałeś je w Ameryce? Zdjęcie powyżej to nasz stojak do suszenia.

Wciąż majac klopot z jedzeniem zabrałem Joan do kawiarni Empik na kawę i kupiłem jej kawałek ciasta czekoladowego. Spróbowałem ugryźć, ale obszar usuniętych zębów jest nadal zbyt  wrażliwy.

Wieczorem, gdy oglądaliśmy film, nagle ekran zrobił się czarny i nie mogłem go wyłączyć. Mniej więcej co 10 sekund wydawał jakieś dźwięki i jedynym sposobem na ich zatrzymanie było odłączenie go od prądu. Próbowałem różnych rozwiązań, ale nic nie zadziałało. Skończyło się na tym, że resztę filmu obejrzeliśmy na moim laptopie. Jutro będę musiał zadzwonić i sprawdzić, czy uda mi się sprowadzić serwisanta do naszego mieszkania. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że będę musiał zabrać telewizor do ich warsztatu w celu naprawy. Mam nadzieję, że da się go naprawić. Telewizor Samsung Smart TV ma zaledwie 3 lata.

No comments:

Post a Comment