Friday, June 02, 2023

Good day.

We slept until 11:00 today. I wanted to make up for a bad Wednesday night of only 3 hours of sleep. After a breakfast of muesli and yogurt, I put Joan into the car and drove to Carrefour to buy garlic, tomatoes, and a coffee. 2 weeks ago when I bought it, the price was 23 PLN but now it is 28. Prices still continue to go up.

A new law in Poland was signed last Monday by President Duda. It is called Lex Tusk. It reminds me very much of the McCarthy era in America. If interested, you can read about it online.

Spaliśmy dziś do 11:00. Chciałem nadrobić kiepską środową noc z zaledwie 3 godzinami snu. Po śniadaniu składającym się z musli i jogurtu, wsadziłem Joan do samochodu i pojechałem do Carrefoura kupić czosnek, pomidory i kawę. 2 tygodnie temu, kiedy ją kupowałem, cena wynosiła 23 zł, a teraz 28. Ceny wciąż idą w górę.

W zeszły poniedziałek prezydent Duda podpisał nową ustawę w Polsce. Nazywa się Lex Tusk. Bardzo przypomina mi to erę McCarthy'ego w Ameryce. Jeśli jesteś zainteresowany, możesz przeczytać o tym online.

No comments:

Post a Comment