Tuesday, August 08, 2023

A meeting.

Today was Natalia's day. That is the woman who sits with Joan so I can have a 3-hour break.

I used the time to meet with our friend Joanna's son Piotr. He is home from the university in London for the summer but going back soon. He is studying to be a doctor. We spent about an hour talking about his studies, and a little politics, and I avoided talking about his mother's sudden death. I have been to their house to meet with Joanna hundreds of times but today it was strange to be there without her.

After our meeting, I had 1 1/2 hours left of my free time so.I went for a walk in the botanical gardens. I cannot take Joan because of her wheelchair. There are places I cannot take her so I visited them today.

The sun was absent, and there were clouds but the temperature was perfect for a walk. I would have preferred to share the time with Joan but it was still good. There is no place I love more than being with nature. That is why I love living in the Upper Peninsula of Michigan.

Dzisiaj był dzień Natalii. To ta kobieta, która siedzi z Joanną, żebym mógł mieć 3-godzinną przerwę.

Wykorzystałem ten czas na spotkanie z synem naszej przyjaciółki Joanny, Piotrem. Jest w domu z uniwersytetu w Londynie na lato, ale wkrótce wraca. Studiuje, aby zostać lekarzem. Spędziliśmy około godziny rozmawiając o jego studiach i trochę o polityce, a ja uniknąłem rozmowy o nagłej śmierci jego matki. Byłem w ich domu setki razy, by spotkać się z Joanną, ale dziś dziwnie było być tam bez niej.

Po spotkaniu zostało mi półtorej godziny wolnego czasu, więc poszedłem na spacer do ogrodu botanicznego. Nie mogę zabrać Joan ze względu na jej wózek inwalidzki. Są miejsca, do których nie mogę jej zabrać, więc odwiedziłem je dzisiaj.

Słońca nie było i były chmury, ale temperatura była idealna na spacer. Wolałbym dzielić czas z Joan, ale i tak było dobrze. Nie ma miejsca, które kocham bardziej niż obcowanie z naturą. Właśnie dlatego uwielbiam mieszkać na Górnym Półwyspie Michigan.

No comments:

Post a Comment