Tuesday, January 23, 2024

Aggravation.

Only 1 more meeting with friend Radek before he takes off to Chile and Argentina for a month. I'm going to miss our Spanish time together. He is really a good Spanish teacher. Using this book, Easy Spanish, step-by-step, gives me a good foundation but only answers some of the questions I have. He does. Between Polish and Spanish, I have had 5 teachers so far and he is the best of all of them. I record each lesson and listen to them over again during the week. Now, we start each lesson with simple conversational questions he asks and I try to answer in Spanish. Sometimes it's easy, sometimes it's not.

Joan has been going to bed early lately thinking she has to get up early to go to work. I stopped telling her we retired 17 years ago. It makes her upset and not worth the aggravation. I'm trying to eliminate all things that aggravate her and then me. It's no use.

Jeszcze tylko jedno spotkanie z przyjacielem Radkiem, zanim wyjedzie na miesiąc do Chile i Argentyny. Będę tęsknić za naszym wspólnym hiszpańskim czasem. Jest naprawdę dobrym nauczycielem hiszpańskiego. Korzystanie z tej książki, Łatwy hiszpański, krok po kroku, daje mi dobre podstawy, ale odpowiada tylko na niektóre pytania, które mam. On to robi. Do tej pory miałam 5 nauczycieli języka polskiego i hiszpańskiego, a on jest najlepszy ze wszystkich. Nagrywam każdą lekcję i słucham ich ponownie w ciągu tygodnia. Teraz zaczynamy każdą lekcję od prostych pytań konwersacyjnych, które on zadaje, a ja staram się odpowiadać po hiszpańsku. Czasami jest to łatwe, czasami nie.

Joan ostatnio chodzi wcześnie spać, myśląc, że musi wcześnie wstać do pracy. Przestałem jej mówić, że przeszliśmy na emeryturę 17 lat temu. To ją denerwuje i nie jest warte zachodu. Staram się wyeliminować wszystkie rzeczy, które ją denerwują, a potem mnie. To na nic.

No comments:

Post a Comment