Wednesday, September 02, 2009

Stupid thing!

Ever do one of those things that makes you feel really stupid? I did, today. I drove cross town to the Głos Wielkoposka office to put an advertisement in the paper. I sat down with the lady, told her what I wanted to say and she made up the ad. When it was time to pay I realized that my wallet was still at home and I had to tell her I had no money. A 30 minute round trip took me back the office, where the lady smiled, took my money and gave me the receipt. I can only imagine what she was thinking.

That was the big event of the day, a cloudy, gray, almost rain type of day. The sun finally poked it's head through the clouds about 5PM and now Joan is making supper.

Recently found out that the Poznań tourist office in the rynek has an English speaking, walking tour of Poznań on Saturdays at 1PM. Joan and I thought we would take it this weekend if the weather was good. Maybe we will find out some things about our city that we don't know.


Kiedykolwiek zrób jedną z tych rzeczy, które robią czujesz się naprawdę głupi? Zrobiłem, dzisiaj. Kierowałem poprzecznym miastem do Głos Wielkoposka biura by włożyć ogłoszenie w papierze. Usiadłem precz z pani, powiedziałem ją co chciałem powiedzieć i ona sporządziła ogłoszenie. Kiedy to był czas by zapłacić zdałem sobie sprawę, że moja torba była cicha w domu i musiałem powiedzieć jej nie miałem żadnych pieniędzy. 30 podróży w obie strony minuty wzięła mi w tył biuro, gdzie pani uśmiechnęła się, wzięła moje pieniądze i dała mi receptę. Mogę tylko wyobrazić sobie co ona myślała.

To było duże zdarzenie dnia, pochmurnego, szarość, prawie deszcz piszą dnia. Słońce w końcu szturchało to jest głowa przez chmury o 5PM i teraz Joan robi kolację.

Ostatnio wynajdowany, że biuro turystyczne Poznań w rynek ma angielskie mówienie, wycieczka piesza Poznań w soboty przy 1PM. Joan i ja pomyślałem, że wzięlibyśmy to ten weekend gdyby pogoda była dobra. Być może będziemy wynajdować kilka rzeczy o naszym mieście, które nie znamy.

No comments:

Post a Comment