Saturday, April 20, 2013

Renewal

Nice day today and I had to go back to the Plaza to exchange one pair of shorts that was too small. It's always an adventure doing something new and having to speak in Polish.  I didn't even ask if the sales clerk could speak English, I just started in Polish and was successful in making the exchange.  Good for me.

I talked last night on Skype with a cousin I haven't seen or spoken to in 56 years. Can you imagine that? 56 years...over half a century.  We spent some of our early youth together but then family "issues" came between families and it's taken all this time to get back in touch.  That doesn't really matter now, the most important is we had a conversation and we'll have another when our Croatia trip is over. She is from my Kazmierczak family line. I had contact with her brother until he passed away last year and also with her younger sister for a little while.

Ładny dzień dzisiaj i musiałem wrócić do Plaza wymieniać jedną parę spodenek, że była zbyt mała. To jest zawsze przygodą robi coś nowego i ma mówić w języku polskim. I nawet nie zapytać, czy urzędnik sprzedaży może mówić po angielsku, właśnie rozpoczął się w języku polskim i udało się co do wymiany. Dla mnie dobre.

Rozmawiałem wczoraj na Skype z kuzynem nie widziałem lub wypowiedziane w 56 roku. Czy można sobie wyobrazić? 56 lat ... od ponad pół wieku. Spędziliśmy część naszej młodości razem, ale potem rodzina "problemy" przyszedł między rodzinami i to zajęło tyle czasu, aby wrócić w kontakcie. To naprawdę nie ma znaczenia teraz, najważniejsze jest to, że mieliśmy rozmowę i będziemy mieć innego, gdy nasza podróż Chorwacja jest skończona. Ona jest z mojej linii Kaźmierczak rodzinnym. Miałem kontakt z bratem, aż zmarł w zeszłym roku, a także z jej młodszą siostrą na chwilę.

No comments:

Post a Comment