Thursday, May 16, 2013

Unblocked

Old Dubrownik
 
Beautiful day today. Of course, we had to go to the rynek for coffee and we're a little surprised to see that some of the cafes from last year decided not to setup an outside café this year. The Bellevue(Dom Vikingow) changed it's venue to a discotheque and Sarp is now Whiskey in a Jar.

When we were done we walked up Paderewskiego street to Plac Wolnośći because there is a little shop there were you can get your cell  phone unblocked.  I had trouble during this last vacation using mine in Croatia trying to call local numbers to owners of places we were staying and our friend, Zbyszek, said it probably had a block on it.  We walked into the shop which specializes in Leggo toys and cell phones, told the clerk our problem and in three minutes he unblocked my phone.  The cost was only 20zl so that was not so bad and now I can use it in any country we go to.

I talked with a doctor friend today because for the last year I've been having more headaches than usual and my normal neurologist said they were just cluster headaches because they weren't too frequent and they seemed to occur in different places each time.  However, for the last three weeks I've had one everyday in the same spot above my left temple and so my friend advised me to see a new doctor who she said was the best in Poznań.  The problem for me is that he doesn't take appointments.  You just have to go to his office and wait in line to see hime and she said sometimes it can be a VERY long wait, like5-6 hours.  I think it's something that needs to be done  so I'll bite the bullet and plan on one day to go taking my Polish study books to pass the time while I'm waiting.

Piękny dzień dzisiaj. Oczywiście, musieliśmy pójść do rynek dla kawy i jesteśmy trochę zaskoczeni, że niektóre kawiarnie z ostatniego roku postanowił nie ustawić się poza kawiarnią w tym roku.Bellevue (Dom Vikingów) zmienił, że to miejsce na dyskotece i Sarp jest teraz Whiskey w słoiku.

Kiedy skończyliśmy chodziliśmy Paderewskiego na Plac Wolności, ponieważ jest mały sklep nie było można dostać telefon odblokowany. Miałem problemy w czasie ostatniego urlopu przy kopalni w Chorwacja próbuje wywołać lokalne numery dla właścicieli miejsc byliśmy i nasz przyjaciel, Zbyszek, powiedział, że prawdopodobnie miał blok na nim. Weszliśmy do sklepu, który specjalizuje się w zabawkach Leggo i telefony komórkowe, powiedział urzędnik nasz problem, a trzy minuty on odblokowany mój telefon.Koszt to tylko 20 zł, więc to nie było tak źle, a teraz można go używać w dowolnym kraju jedziemy do.

Rozmawiałem ze znajomym lekarzem dzisiaj, ponieważ w ostatnim roku byłem o więcej niż zwykle bóle głowy, a mój normalny neurolog powiedział, że to tylko bóle głowy klastra, ponieważ nie były zbyt częste i wydawało się, że występują w różnych miejscach za każdym razem. Jednak w ciągu ostatnich trzech tygodni miałem jeden codziennie w tym samym miejscu nad moją lewą skroń i tak mój przyjaciel poradził mi, aby zobaczyć nowego lekarza, który powiedziała, że ​​była najlepsza w Poznaniu.Problemem dla mnie jest to, że nie bierze spotkania. Po prostu trzeba iść do biura i czekać w kolejce, aby zobaczyć hime i powiedziała, że ​​czasami może być bardzo długo czekać, like5-6 godzin. Myślę, że to coś, co należy zrobić, więc będę zacisnąć zęby i plan na jeden dzień, aby go biorąc moje polskie książki studyjne dla zabicia czasu, a ja czekam.

No comments:

Post a Comment