Friday, August 02, 2019

Good news.

August is starting with temperatures in the mid 20's C for the next 3 days. That's fine with us. It's the perfect temperature.

I could tell you more about what is happening in Poland but maybe you are a little tired of all of this climate and political stuff I've written about lately.

So, the good news is my driver's tests are getting better. Between yesterday and today, I have taken 5 tests, passed 3 and failed 2 but only by 1 point and mainly because I had never seen that type of question before. I think I am making progress and by September I will be ready. Now I have to make an appointment with a doctor who can give me the "official" medical examination before the test. I'm feeling much more confident about passing the theory test now. It will take a big load off my mind, not only because I have to have a Polish license living as a permanent resident in Poland but because I won't have to go back to the U.S. to renew my State license. I will be able to drive in the U.S. with a Polish license and an International Drivers License IF and when we do return for a visit.

In 10 days we will celebrate our "official" 31st wedding anniversary on August 12th, although we have been together for 44 years. It's actually a day of 4 remembrances. My mother was born on that day, got married on that day, Joan had her 1st aneurysm on that day and we got married on that day. We chose that day for those reasons.  I'm going to take Joan to dinner at that Lebanese restaurant I was told about. For her present, I am going to try to have my wedding ring re-sized for her finger. Hers got lost during a hospital visit and we haven't been wearing any. For myself, I will just get a silver band. The trick is measuring her finger tonight while she sleeps if I can.

Sierpień zaczyna się od temperatur w połowie lat 20-tych przez następne 3 dni. Z nami w porządku. To idealna temperatura.

Mógłbym powiedzieć więcej o tym, co dzieje się w Polsce, ale może jesteś trochę zmęczony tym klimatem i politycznymi sprawami, o których ostatnio pisałem.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​testy mojego kierowcy są coraz lepsze. Wczoraj i dziś wziąłem 5 testów, zdałem 3 i nie zaliczyłem 2, ale tylko o 1 punkt, głównie dlatego, że nigdy wcześniej nie widziałem tego typu pytań. Myślę, że robię postępy i do września będę gotowy. Teraz muszę umówić się na wizytę u lekarza, który może wykonać „oficjalne” badanie lekarskie przed badaniem. Czuję się o wiele bardziej pewny, że teraz zdam egzamin teoretyczny. To odciąży mnie od myślenia, nie tylko dlatego, że muszę mieć polską licencję na pobyt stały w Polsce, ale także dlatego, że nie będę musiał wracać do USA, aby odnowić moją licencję państwową. Będę mógł jeździć w USA z polskim prawem jazdy i międzynarodowym prawem jazdy IF, a kiedy wrócimy na wizytę.

Za 10 dni będziemy świętować naszą „oficjalną” 31. rocznicę ślubu, 12 sierpnia, chociaż jesteśmy razem od 44 lat. To właściwie dzień 4 wspomnień. Moja matka urodziła się tego dnia, wzięła ślub tego dnia, Joan miała swój pierwszy tętniak w tym dniu i wzięliśmy ślub tego dnia. Z tych powodów wybraliśmy ten dzień. Zabiorę Joan na kolację do libańskiej restauracji, o której mi powiedziano. Dla jej prezentu postaram się zmienić rozmiar mojej obrączki na jej palec. Zgubiła się podczas wizyty w szpitalu i nie mieliśmy żadnych. Dla siebie dostanę tylko srebrną opaskę. Sztuczka polega na mierzeniu palca tej nocy, kiedy ona śpi, jeśli mogę.

No comments:

Post a Comment