Saturday, April 17, 2010

Long day.





A long day started out sunny so I took a walk in the morning, stopped at church and took the pictures. I returned home about noon and started watching the beginning of the funeral services. then later the removal of the President and wifes body to the church for mass. It started at 6PM and wasn't done before I had to leave for church at 7:40PM. When I got to the chapel the priest was waiting outside and said there was no service tonight because the University was closed because of the funeral and since the chapel was inside one of the buildings, it wasn't opened. He apologized for not letting us know earlier and we agreed to see him next week.

Tomorrow I'll go to the local church for mass. I've taken it upon myself to learn in Polish the prayers I have known for years in English. It's not easier but I will learn them.


Po dzień rozpoczął się słonecznie więc wziąłem na spacer w nocy, zatrzymali się przy kościele i zrobiłem zdjęcia. Wróciłem do domu około południa i zacząłem oglądać początek usługi pogrzebowe. następnie usunięcie ciała żony prezydenta i do kościoła na Mszę św. Zaczęło się w 6pm i nie przeprowadzono przed miałem jechać do kościoła na 7:40 PM. Kiedy mam do kaplicy ksiądz czekał na zewnątrz i powiedział, że usługa nie dzisiaj, ponieważ Uniwersytet został zamknięty ze względu na pogrzeb, a od kaplicy wewnątrz jednego z budynków, nie został otwarty. On przeprosił za nie poinformowanie nas wcześniej i zgodziliśmy się na niego w przyszłym tygodniu.

Jutro pójdę do lokalnego kościoła na Mszę św. Wziąłem to na siebie, aby dowiedzieć się w języku polskim modlitwy znałem od lat w języku angielskim. To nie jest łatwiej, ale nauczę się ich.

No comments:

Post a Comment