Friday, June 18, 2010

Coincidence.

On Wednesday I wrote a letter to cousin Janek Kazmierczak to give him the good news about my prostrate. To my knowledge he didn't have internet access so we write in the old fashioned way using letters. Today I received a letter from him acknowledging my last letter to him and telling me also of his health conditions and that now he was reading my daily blog so he knows what is going on with Joan and I. So I am assuming that now he has internet in his house.

This messsage is for you cousin Jan............my email address is piekar66@hotmail.com and it will be much faster for us to communicate if you use email instead of the old letter writing. Yes, I did receive the copy of the picture you sent to me, thank you. I agree that we all have only so much time on this earth and we never know when it will end so we must make the most of each day. If you have an email address, please send it to me. I am happy that you can know what we do each day, it is the reason I started writing the blog. I know the translation from English to Polish is not perfect but I hope you can at least understand what is going on here with Joan and I.

Another beautiful day today in Poznań, food shopping in the morning and then our meeting with Zbyszek. Last night I received a call from cousin Maryla's husband, Władek, saying he had tickets to the John Mayall concert and was going to it. He said he would call me with a report of how the concert was. His call surprised me.

Tonight is a free concert in Stary Browar of a Brazilian singer we may go to listen to but we have not made up our mind as yet. The weather is just too nice to sit inside the house in front of the T.V. screen when we could be outside. There are many events planned in Poznań for the summer months and you can read about them in the updated "News in Poznań" section of this blog.

W środę, napisałem list do kuzyna Janek Kaźmierczak, aby dać mu dobre wieści o moim krzyżem. O ile mi wiadomo nie miał dostępu do internetu, więc piszemy po staremu stylu przy użyciu liter. Dziś otrzymałem od niego list, uznając mój ostatni list do niego i powiedział mi również jego warunki zdrowotne i że teraz czyta mój blog codziennie więc wie, co dzieje się z Joan i ja Więc jestem przy założeniu, że teraz ma Internet w domu.

Messsage to jest dla ciebie kuzyn stycznia ........... mój adres e-mail jest piekar66@hotmail.com i to będzie dla nas o wiele szybciej komunikować przypadku korzystania z poczty e-mail zamiast starego pisania listu. Tak, zrobiłem otrzymać kopię obrazu, który wysłał do mnie, dziękuję. Zgadzam się, że wszyscy mamy tylko tyle czasu na tej ziemi i nigdy nie wiem kiedy to się skończy więc musimy jak najlepiej wykorzystać każdy dzień. Jeśli masz adres e-mail, prosimy o przesłanie mi go. Cieszę się, że można wiedzieć, co robimy każdego dnia, to jest powód, zacząłem pisać bloga. Wiem, że tłumaczenie z angielskiego na polski nie jest doskonały, ale mam nadzieję, że przynajmniej można zrozumieć, co tu się dzieje z Joan i ja

Inny piękny dzień dzisiaj w Poznaniu, żywności rano, a następnie spotkanie z Zbyszek. Wczoraj w nocy otrzymałem telefon od kuzynki męża Maryli, Władek, mówiąc, że bilety na koncert Johna Mayalla i idzie do niego. Powiedział, że nazywają mnie sprawozdanie z tego, jak koncert. Jego wezwanie mnie zaskoczyła.

Dziś jest darmowy koncert w Starym Browarze w brazylijskiej piosenkarki możemy go słuchać, ale nie podjęliśmy się nasz umysł, jak dotąd. Pogoda jest zbyt miło siedzieć w domu przed telewizorem, kiedy mogliśmy być na zewnątrz. Istnieje wiele wydarzeń planowanych w Poznaniu w miesiącach letnich i można przeczytać o nich w zaktualizowanym "News w Poznaniu" w tym blogu.

No comments:

Post a Comment