Sunday, August 15, 2010

Guitar Concert.



Aula Hall


Early in my life the path I chose for it was that of a professional classical/jazz guitarist. I practiced 8 hours a day, attended DePaul University as a classical guitar major, taught guitar for more than 10 years and was on my way to meet my goal. Then one day I discovered I had carpal tunnel syndrome in my right hand which began affecting my playing and decided to have an operation to correct the problem. Unfortunately it did not and from that point on my playing began going downhill. It did, however, change my life and after a year and a half of trying to continue, I gave up playing and moved to the forest of Michigan where I built my house. The love of the instrument never left and so any opportunity to go and listen to someone play was always my choice.

Tonight Joan and I had the opportunity to go to the Aula concert hall and listen to four classical guitarists perform with orchestra. One was from Spain, one from Greece, one from France and one from Poland. From my years of studying the instrument I was familiar with the four concertos played and have them all on CD's. Earlier in the day I played all four concertos on CD for Joan so she would be familiar with them when she heard them tonight. The concert started at 7PM and was over at about 10PM.

It was an evening of Spanish music, with 4 concertos by Joaquín Rodrigo performed by an international ensemble, featuring Gabriel Bianco, Łukasz Kuropaczewski, the Melis Duo, and the Aukso Orchestra conducted by Marek Moś. The Polish players was by far the best of the four players.

We arrived at 6:40PM and, because I had purchased the tickets only two days after they went on sale, we had excellent seats in the fourth row. The hall itself is not very big. The main floor is shaped in a U with a balcony that surrounds it.

It was a nice night outside so to finish off the evening we went to the rynek for coffee and talked about the music and performers we heard.
Slideshow on the right.


Wcześnie w moim życiu drogę wybrałem dla niego było to, że zawodowej klasyczny gitarzysta jazzowy. Ćwiczyłam 8 godzin dziennie, z udziałem DePaul University w głównych gitara klasyczna, gitara nauczał przez ponad 10 lat i byłem w drodze na spotkanie z moim celem. Pewnego dnia odkryłem, miałem zespół cieśni nadgarstka w mojej prawicy, która rozpoczęła się moja gra i wpływ na decyzję o operacji, aby rozwiązać problem. Niestety nie i od tego momentu rozpoczęła się moja gra będzie z górki. To nie zmienia jednak mojego życia i po półtora roku, próbując kontynuować, dałem się gry i przeniósł się do lasu w Michigan, gdzie zbudował domu. Z miłości do instrumentu i tak nigdy nie opuścił żadnej możliwości, aby przejść do grania i słuchania zawsze ktoś był mój wybór.

Dzisiaj Joan i miałem okazję, aby przejść do sali Aula koncert i posłuchać czterech klasycznych gitarzystów wykonania z orkiestrą. Jeden był z Hiszpanii, jeden z Grecji, jeden z Francji i jeden z Polska. Z moich lat studiów instrument znam z czterech koncertów grać i mieć je wszystkie na CD. Wcześniej tego dnia grałem wszystkich czterech koncertów na płytach CD dla Joan tak będzie tam znane z nich, gdy usłyszała je dziś wieczorem. Koncert rozpoczął się o 7PM i skończyła na temat 10PM.

To był wieczór z muzyką hiszpańską, z 4 koncertów Joaquín Rodrigo w wykonaniu międzynarodowego zespołu, wyposażony Gabriel Bianco, Łukasz Kuropaczewski, Melis Duo, i Orkiestrą Aukso pod dyrekcją Marka Mosia. Polskich graczy był zdecydowanie najlepszy z czterech graczy.

Przyjechaliśmy at 6:40 PM a, bo kupił bilety tylko dwa dni po trafił do sprzedaży, mieliśmy doskonałe miejsc w czwartym rzędzie. Sala sama w sobie nie jest bardzo duża. Na parterze jest w kształcie litery U z balkonem, co go otacza.

To była miła noc na zewnątrz tak, aby zakończyć wieczór poszliśmy do rynek dla kawy i rozmawiali o muzyce i wykonawców usłyszeliśmy.
Pokaz slajdów na prawie.

No comments:

Post a Comment