Thursday, December 08, 2011

New people.

Today I had conversations with two new people on the Exchange.  Both were very interesting to talk with and I think will be beneficial to my learning.

The first was with a woman teacher from the Bezczady region and a teacher of Polish.  She wanted to use the exchange to have more contact with a native speaker of English and I think I qualify as that.  Since she is a Polish teacher I think I can learn a lot from her about the language.

The second was from a native Pole who is living in New York for the next few months working on her Phd. Both of these ladies are speaking to me in English and I reply in Polish although I'm sure it is harder for them because my level of Polish is not equal to their level of English and they correct me far more than I correct them.

In Poznań today is was windy and cold but we only had to go outside once to do our weekly shopping for food.  This week it cost 124 zl for what we needed.

Two weeks from today we will land in Chicago and Christmas will begin.

Dziś miałem rozmowę z dwóch nowych ludzi na Ecxhange. Oba były bardzo interesujące rozmawiać i myślę, że będzie korzystny dla mojej nauki.

 Pierwszy był z nauczycielem kobieta z Bezczady regionu i nauczyciel języka polskiego. Chciała skorzystać z wymiany mieć więcej kontaktów z native speaker języka angielskiego i myślę, że przysługuje mi jak. Od kiedy to polski nauczyciel Myślę, że mogę się wiele nauczyć od jej temat języka.

Druga była z rodowitym Polakiem, który mieszka w Nowym Jorku na kilka miesięcy pracuje nad doktoratem. Obie panie mówią do mnie po angielsku, a ja odpowiedź w języku polskim, chociaż jestem pewien, że jest im trudniej, ponieważ mój poziom polskiego nie jest równa ich poziom znajomości języka angielskiego i ich prawidłowe mnie bardziej niż ja ich poprawiania.

W Poznaniu jest dzisiaj było wietrznie i zimno, ale mieliśmy tylko wyjść na zewnątrz raz do naszych cotygodniowych zakupów żywności. W tym tygodniu kosztuje 124 zł za to, czego potrzebowaliśmy.

Dwa tygodnie od dziś będziemy ziemi w Chicago i Boże Narodzenie rozpocznie.

1 comment:

  1. Marilyn12:01 AM

    Hi....WA--HOOOOO!!! You both must be SOOOOOOO excited!! I can imagine that your family can hardly wait!!! I am totally excited for you...can't wait to hear all about your visit. Have a very SPECIAL time!!!
    Hugs....

    ReplyDelete