Friday, December 16, 2011

Visit

 A dark and dreary day today in Poznań outside but inside light and happy.  I'm looking forward to meeting my Piekarczyk relatives for the first time next Monday.  Last night I talked with my sister and arranged a day for us to meet and see each other again.  Four years is a long time. I received her picture Christmas card yesterday but she never answered my snail mail letter so I figured it hadn't reached her yet.  It's only been two months since I mailed it so I thought I would call instead.  It was nice hearing her voice again and I can't wait to see her.  I realize now that two weeks in the U.S. isn't enough time to see everyone but we already have the flights booked so I'm not changing them now.

We haven't started any preparations for our trip and probably won't until Tuesday.  We're not taking much with us because we plan on clothes shopping when we are there.  Clothing may be one of the few things in America cheaper than in Poland now.

Ciemne i ponure dni dzisiaj w Poznaniu na zewnątrz, ale wewnątrz lekki i szczęśliwy. Nie mogę się doczekać na spotkanie moich krewnych Piekarczyk po raz pierwszy w najbliższy poniedziałek. Wczoraj w nocy rozmawiałem z moją siostrą i zorganizował dzień dla nas, aby spotkać się i zobaczymy. Cztery lata to szmat czasu. Otrzymałem jej zdjęcie kartki świąteczne wczoraj, ale nigdy nie odpowiedział na moje pismo pocztą tradycyjną więc pomyślałem, że nie dotarł do jej jeszcze. To tylko dwa miesiące od wysłałam tak myślałem, że zamiast tego wywołanie. Było miło słysząc jej głos ponownie i nie mogę się doczekać żeby ją zobaczyć. Zdaję sobie sprawę, teraz, że dwa tygodnie w USA nie ma wystarczająco dużo czasu, aby zobaczyć wszystkich, ale mamy już bilety lotnicze, więc nie jestem zmieniając je teraz.

 Nie rozpoczęto żadnych przygotowań do naszej wyprawy i prawdopodobnie nie będzie do wtorku. Nie bierzesz dużo z nas, bo plan na ubrania zakupy, kiedy tam jesteśmy. Odzież może być jedną z niewielu rzeczy w Ameryce tańsze niż w Polska teraz

No comments:

Post a Comment