Sunday, November 03, 2019

New info.

A nice surprise today, a message from another cousin in Poland I have not met yet. He is from the Rajewski side of the family. He provided me with some new information about his family I did not have in my research. That is always a good thing for me, even now, when I have not been too active seeking new information.

I met Michał and we talk about Mozart and his music. Michał was not a fan of his a few years ago but after listening to more of it, he has become one. I told him we were going to hear the Requiem being played tonight by the Philharmonia. Of course, it seems out of place without the actual mass but it is still good to be heard performed live.

Miła niespodzianka dzisiaj, wiadomość od innego kuzyna w Polsce, której jeszcze nie spotkałam. Pochodzi ze strony rodziny Rajewskich. Dostarczył mi nowych informacji o swojej rodzinie, których nie miałem w swoich badaniach. To zawsze jest dla mnie dobre, nawet teraz, kiedy nie byłem zbyt aktywny w poszukiwaniu nowych informacji.

Poznałem Michała i rozmawiamy o Mozarcie i jego muzyce. Kilka lat temu Michał nie był jego fanem, ale po wysłuchaniu kolejnych, stał się jednym z nich. Powiedziałem mu, że dziś wieczorem usłyszymy Requiem w Philharmonii. Oczywiście wydaje się to nie na miejscu bez faktycznej masy, ale nadal dobrze jest być słyszanym na żywo.

No comments:

Post a Comment