Friday, April 04, 2008

Translator!

I have had more than one reader ask me if there is a program than translates English to Polish or Polish to English. The answer is yes. After our second trip to Poland in 2004, my cousin Andrzej sent it to me so it would be easier to communicate with my cousins in Poland. I have used it since that time and still use it to put the translation of our daily blog. It is NOT 100% accurate but seems to work enough. Now there is an updated version, version 4. I am still using the version 2. The program is called Tłumacz i Słownik Języka Niemieckiego 4. It can be found at....http://www.kompas.info.pl/index.html.
Here, in Poznań, you can buy it for about 80 zl($35). I have been told it is on the internet for anywhere between 150 to 300zl. Like I said, it is NOT 100% accurate but it does translate both ways..Polish/English or English/Polish and has a built in dictionary. If anyone knows of a better program, please let me know as I am still learning the language.


Miałem więcej niż jeden czytelnik pytają mnie czy jest program niż tłumaczy angielski do języka polskiego albo polski do Anglików. Odpowiedź jest tak. Po naszej drugiej podróży do Polski w 2004, mój kuzyna Andrzej wysłał to mi tak to byłoby łatwiejsze by zakomunikować się z moimi kuzynami w Polsce. Użyłem tego od tamtego czasu i jeszcze używam tego by położyć tłumaczenie naszego codziennego blog. To nie jest 100% dokładnego ale wydaje się pracować dość. Teraz tam jest uaktualniana wersja, wersja 4. Jeszcze używam wersji 2. Program jest nazwany Tłumacz ja Słownik Języka Niemieckiego 4 . To może być znalezione przy.....http://www.kompass.info.pl/index.html. Tutaj, w Poznań, możesz kupić to dla około 80 zl($35). Mi powiedziano, że to jest na internecie dla gdziekolwiek między 150 do 300zl. Jak powiedziałem, to nie jest 100% dokładnego ale to tłumaczy obu ways..Polish/angielski albo Anglicy/język polski i ma wbudowywany słownik. Jeżeli ktoś wie lepszego programu, proszę niech wiem jak jeszcze uczę się języka.

1 comment:

  1. Anonymous1:41 PM

    DAVID AND JOAN

    YOU CAN TRY languageforce.com WEBSITE TO SEE IF YOU CAN FIND BETTER TRANSLATOR PROGRAM. I HAVE AN OLD VERSION THAT WILL MOST LIKELY NOT WORK WITH VISTA. IT WAS VERY GOOD PROGRAM, HAS EVEN SPEAKING WIZARD TO HELP PRONOUNCE WORDS. WE USED TO TRANSLATE DOCUMENTS FROM ENGLISH TO SPANISH AND VICE VERSA.
    MAYBE YOU CAN GET PROGRAM FROM THEM DIRECTLY OR THEY MAY HAVE SAMPLE PROGRAM ON THEIR WEBSITE.
    I AM GLAD THAT BOTH OF YOU ARE DOING WELL AND YOU WERE ABLE TO TAKE ADVANTAGE OF EDUCATION CREDITS ON YOUR TAX RETURN.
    HAVE A NICE DAY.
    GOOD LUCK.

    ReplyDelete