Tuesday, October 27, 2009

Joan, All Saints Day and picture.


After an hour wait for the doctor today, Joan got her first Hepatitis B shot so she'll have that out of the way for the future. I go back for the second one in 3 weeks and she goes in 4.

Tomorrow we'll go and buy candles for my great grandmother and great aunts grave in Golina and on Saturday go to cousin Marcelina's flower shop to buy flowers. Preparations are already beginning for All Saints day and I'm sure the flower shops will be loaded with buyers. Sunday we will visit with cousin Kazia and a few other cousins if we can. It will be good to see her and her family again.

Today I received a copy of the picture I gave to cousin Janek in Grudziądz so once again I have the collection of family pictures of great grandfather Jozef. I was a little concerned about getting the letter to him asking for a copy because I put money in the envelope and sometimes a letter with money in it doesn't make it to the receiver but mine did so I am happy about that.

Po oczekiwaniu godziny dla doktora dzisiaj, Joan dostała jej pierwsze Zapalenie wątroby B strzelone tak ona będzie mieć, że nie po drodze dla przyszłości. Wracam dla drugiego jednego w 3 tygodniach i ona wchodzi 4.

Jutro pójdziemy i kupimy świece dla mojej prababcia i praciotka grobu w Golina i w sobotę idziemy do kuzyna Marceliny sklep kwiatu by kupić kwiaty. Przygotowywania już zaczynają się dla Wszystkich Świętych dzień i ja jestem pewny, że sklepy kwiatu będą załadowane z kupującymi. Niedziela będziemy bywać z kuzyna Kazia i kilka inni kuzyni jeżeli możemy. To będzie dobre by zobaczyć ją i jej rodzinę znowu.

Dzisiaj otrzymałem kopię zdjęcia, który dałem do kuzyna Janek w Grudziądz tak jeszcze raz mam zbiór zdjęć rodziny pradziadek Jozef. Byłem trochę zainteresowany o dostawaniu listu do niego proszącego o kopię ponieważ kładę pieniądze w kopercie i czasami list z pieniędzmi w tym nie robi tego do odbiorcy ale mój robił tak jestem szczęśliwy dookoła tamtym.

1 comment:

  1. Marilyn4:48 PM

    Hi again..
    Glad you got a copy of the picture.
    What a relief to you.

    ReplyDelete