Monday, June 27, 2016

Slow.

A rather slow day for us with not much going on, only studying.

I went for a walk today, this afternoon, and stopped in our church. It is nice that it is opened during the daytime and not closed like so many are now for security reasons. It's been officially opened now for about two years so it's very new and has very little in the way of ornamentation such as statues or pictures. I prefer to go there when it is totally empty of people. Maybe I think God can hear me better than during a mass when there are many people praying to him at one time on any given Sunday. It reminds me a lot of living in the forest because of the solitude. Living in a city I don't feel the presence of God as much as I did living in the forest. I've never felt that I had to go a church in order to speak with him because he seemed to be everywhere in nature. I think it's tragic what mankind has done to this world he gave us. The church looks better to me now, even with it's minimalistic appearance inside, unlike the old churches, although I do like them a lot.

Poszedłem dziś na spacer i wstąpiłem do naszego kościoła. To miłe, że jest otwarty za dnia, a nie zamknięty, jak większość, ze względów bezpieczeństwa. Ten kościół został oficjalnie otwarty około dwa lata temu, jest więc nowy i nie ma w nim przesadnej ilości ornamentów, figur czy obrazów. Wolę go odwiedzać gdy jest pusty, nie ma w nim ludzi. Chyba wydaje mi się, że Bóg wtedy lepiej mnie usłyszy, niż podczas mszy, gdy tak wielu ludzi modli się do Niego w tym samym czasie, każdej niedzieli. Przypomina mi to bardzo życie w lesie, z powodu podobnego poczucia samotności. Mieszkając w mieście nie odczuwam tak silnej obecności Boga jak wtedy, gdy żyłem w lesie. Wówczas nigdy nie czułem, że muszę iść do kościoła by z Nim porozmawiać, ponieważ wyczuwałem Go w otaczającej mnie przyrodzie. To tragiczne, co ludzie robią światu, który On nam dał. Nasz kościół bardziej mi się teraz podoba, pomimo minimalistycznego wykończenia wnętrza, innego niż w starych kościołach, choć je też bardzo lubię.

No comments:

Post a Comment