Friday, January 06, 2023

Rainy day.

I've been waiting for a sunny day since Wednesday to go back to the cemetery and take pictures of the flowers put on  Joanna's grave. Today was not a day like that but I went in the rain anyway. I didn't know how long before the groundskeeper would remove them. I wasn't surprised to see a massive amount of flowers. Joanna touched the lives of many people who were relatives, friends, colleagues, or patients. I am grateful that we were friends. She will always be with me.

Next Wednesday is the funeral of my cousin, Cecylia. I want very much to go to it but I have a problem. The young woman who would normally come and sit with Joan when I need to go out to do something works on that Wednesday. I will not leave Joan alone so if I cannot find someone else to stay with Joan, I cannot go. It would be a big disappointment for me. I should be there to show my love and respect to my cousin.

I spoke with my friend, Radek, and he is almost recovered from the flu so probably next Tuesday we will be able to meet. That is good news.

I paid the phone bill, 102 PLN($23), cleaned the bathroom, and then listened to the news of how the U.S. Republicans cannot even elect a new House Speaker because of the division in that "party". 10 times they have voted but still, no one was elected who had enough votes. The party is as divided as the whole country.

Od środy czekałam na słoneczny dzień, żeby wrócić na cmentarz i zrobić zdjęcia kwiatów złożonych na grobie Joanny. Dziś nie było takiego dnia, ale i tak poszedłem w deszczu. Nie wiedziałam, ile czasu minie, zanim ziemianin je usunie. Nie zdziwił mnie widok ogromnej ilości kwiatów. Joanna dotknęła życia wielu osób, które były krewnymi, przyjaciółmi, współpracownikami czy pacjentami. Jestem wdzięczny, że byliśmy przyjaciółmi. Ona zawsze będzie ze mną.

W przyszłą środę jest pogrzeb mojej kuzynki, Cecylii. Bardzo chcę na niego pójść, ale mam pewien problem. Młoda kobieta, która zwykle przychodziła i siedziała z Joan, gdy musiałam wyjść coś załatwić, pracuje w tę środę. Nie zostawię Joan samej, więc jeśli nie mogę znaleźć kogoś innego, kto zostanie z Joan, nie mogę iść. Byłoby to dla mnie wielkie rozczarowanie. Powinienem tam być, aby okazać moją miłość i szacunek mojej kuzynce.

Rozmawiałem z moim przyjacielem, Radkiem, i jest już prawie zdrowy po grypie, więc prawdopodobnie w przyszły wtorek będziemy mogli się spotkać. To jest dobra wiadomość.

Zapłaciłem rachunek za telefon, 102 zł($23), posprzątałem łazienkę, a potem wysłuchałem wiadomości o tym, jak amerykańscy republikanie nie mogą nawet wybrać nowego marszałka Izby z powodu podziału w tej "partii". 10 razy głosowali, ale i tak nie wybrano nikogo, kto miałby wystarczającą liczbę głosów. Partia jest tak samo podzielona jak cały kraj.

No comments:

Post a Comment