Sunday, January 01, 2023

Sat-Sunday.

She had a window in her kitchen that faced the street and when I arrived, usually on Saturday morning, Joanna would greet me at the opened door with a smile on her face. If I woke up on time, I would stop at Pod Strzecha and buy 2 croissants for us to have with the coffee she would make. A coffee machine made in Italy would take the coffee grounds, she would put in the water, and turn the machine on. In a short time, a cup was placed under an outlet where the coffee came out. There was a flexible tube that was then put in a container of milk to be injected into the coffee. When it was all finished, she would carry the filled cups into the sitting room where we would talk about everything. I learned so many things about Polish history and the history of her own family. She knew her family history well and even had a book published about it that she showed me. Those meetings are only memories now and there are others that I will always have.

Yesterday,  we are waiting until 10 PM when the football game between Michigan and TCU began. I made an arrangement with ESPN Live Stream so we can watch the complete game. I hoped it would turn out well, the game. GO BLUE! P.S. It was a waste, they lost 51-45.

Miała w kuchni okno wychodzące na ulicę i kiedy przyjeżdżałam, zwykle w sobotę rano, Joanna witała mnie w otwartych drzwiach z uśmiechem na twarzy. Jeśli obudziłam się na czas, zatrzymywałam się w Pod Strzechą i kupowałam 2 rogaliki dla nas do kawy, którą robiła. Ekspres do kawy produkcji włoskiej pobierał fusy z kawy, ona wsypywała wodę i włączała urządzenie. W krótkim czasie, filiżanka została umieszczona pod wylotem, gdzie kawa wyszła. Była tam elastyczna rurka, którą następnie wkładało się do pojemnika z mlekiem, aby wstrzyknąć je do kawy. Kiedy wszystko było gotowe, przenosiła napełnione filiżanki do pokoju wypoczynkowego, gdzie rozmawialiśmy o wszystkim. Dowiedziałem się tak wielu rzeczy o historii Polski i historii jej własnej rodziny. Znała dobrze historię swojej rodziny i miała nawet wydaną o niej książkę, którą mi pokazała. Te spotkania są teraz tylko wspomnieniami, a są inne, które zawsze będę miał.

Wczoraj czekamy do 10 PM, kiedy rozpoczął się mecz piłki nożnej pomiędzy Michigan a TCU. Umówiłem się z ESPN Live Stream, żebyśmy mogli obejrzeć kompletny mecz. Miałem nadzieję, że okaże się dobrze, gra. GO BLUE! P.S. To była strata, przegrali 51-45.

No comments:

Post a Comment