Thursday, April 02, 2009

Genie!

Today, thanks to Kasia Grzyca of Discovering-roots.pl, I finally have information I have been seeking about possible brothers and sisters of my great grandfather, Józef Kazmierczak. He had
1 older brother, Franciszek, born in 1853 but died in 1858, and four younger brothers: Stanisław, born 1858, Roch, born 1860, Adam, born 1864 and Władysław, born 1867 but died 1872. He also had an older sister, Agnieszka, born 1850 and 1 younger sister, born 1862. Now I know where my grandfathers first name came from, it was Adam.

Even more than that I have learned about the brothers and sisters of my great grandfather Feliks. It's not just dates and names I learned but where they were born, where they lived, what they did for a living, witnesses to their births and who their godparents were. So much valuable information was provided by Kasia. I can't thank her enough.

Dzisiaj, dzięki czemuś Kasia Grzyca Odkrywania roots.pl, w końcu mam informację, której szukałem o możliwych braciach i siostrach od mojego wielkiego dziadka, Józef Kazmierczak. On miał 1 starszy brat, Franciszek, urodzony w 1853 ale umarł w 1858, i czterej młodsi bracia: Stanisław, urodzony 1858, Roch, urodzony 1860, Adam, urodzony 1864 i Władysław, urodzony 1867 ale umarł 1872. On też miał starsza siostra, Agnieszka, urodzony 1850 i 1 młodsza siostra, urodzony 1862. Teraz wiem gdzie moje imię dziadków pochodziło z, to był Adam.

Nawet więcej niż, że nauczyłem się o braciach i siostrach mojego wielkiego dziadka Feliks. To nie jest właśnie daty i imiona, których nauczyłem się ale gdzie oni urodzili się, gdzie oni żyli, co oni zrobili dla życia, świadków do ich urodzeń i które ich rodzice chrzestni byli. Tyle wartościowej informacji była dostarczona przez Kasia. Nie mogę podziękować jej dość.

No comments:

Post a Comment