Tuesday, February 11, 2014

Another surprise.

Another surprise today when we found out our building has a new contract with Aquanet, a company that provides the water to our building, and we will now be getting an additional monthly bill for water. Between the rent, heating, electricity and water costs I am beginning to wonder how much longer we will be able to afford to live here. Yes, we like living here but at some point money is going to become a factor.

Speaking of money, I tried a Global Transfer from our Citibank account in American to our CitiHandlowy account in Poland and it said it went through but it will be tomorrow before I can check if it really worked this time. Myself and a few other people have had problems with these transfers in the past so it will be interesting if it is successful this time. Global Transfers are free, no cost, so that is why we want to use this system, if it works.

Joan has been busy lately sewing up holes in my coat pockets and socks so we don't have to buy new ones. She made her peanut soup last night for dinner and the next soup should be Żurek, my favorite. It's amazing how many kinds of soups she finds to make and her cookbooks are definitely in use all the time. She cooks and I study Polish.

I spoke with Kasia Grycza and asked her to continue the search of my ancestry. She was very helpful in the past, taking my ancestors back to 1799 but I want to go further. She told me the diocese in Włocławek has records going back to 1650 so I hope that the next time she has a reason to go there is will also benefit me.
The next time I go south to Jankowice I hope to find someone who can help search for my father's side of the family. Slowly I am learning more and more about them but it does not compare with how much I know about my mother's side of the family. Of course, cousin Krzysztof was a treasure to find because he also has done research on his family that is connected to my great grandmother, Ludwika Rajewska Kazmierczak.

Please watch the video on the right.....I am a Ukrainian.

Dzisiaj kolejna niespodzianka , gdy okazało się, nasz budynek ma nowy kontrakt z Aquanet , firmą, która dostarcza wodę do naszego budynku , a my będziemy teraz dostawać dodatkowy, miesięczny rachunek za wodę. Między kosztami wynajęcia , ogrzewania , energii elektrycznej i wody zaczynam się zastanawiać, jak długo będziemy w stanie pozwolić sobie tu mieszkać . Tak, lubię tu mieszkać , ale w pewnym momencie pieniądze staną się czynnikiem .

Mówiąc o pieniądzach , próbowałem przetransferować pieniądze z naszego konta Citibank w Ameryce na nasze konto CitiHandlowy w Polsce i jest informacja, że przeszedł , ale dopiero jutro mogę sprawdzić, czy to naprawdę zadziałało. Dla mnie samego i kilka innych osób, które miały problemy z  transferem  w przeszłości  będzie ciekawe , czy  tym razem będzie to sukces. Global Transfers odbywa się bez żadnych kosztów , więc dlatego chcemy korzystać z tego systemu , jeżeli on działa .

Joan ostatnio zajęta była szyciem dziur w kieszeniach mojego płaszcza i skarpetek , więc nie trzeba będzie kupować nowych. Wczoraj na kolację zrobiła  zupę orzechową i następną powinien być  Żurek , moja ulubiona . To niesamowite, jak wiele rodzajów zup Joan znajduje do ugotowania. Jej książki kucharskie  na pewno są używane przez cały czas. Gotuje i uczy się polskiego.

Rozmawiałem z Kasią Grycza i poprosiłem ją, aby kontynuowała poszukiwanie mojego rodowodu . Bardzo pomogła mi w przeszłości , przy odnalezieniu moich przodków aż do 1799 roku , ale ja chcę pójść dalej . Powiedziała mi, że diecezja we Włocławku posiada zapisy sięgające do 1650 , więc mam nadzieję , że następnym razem,  kiedy będzie miała powód , aby do nich zajrzeć, będzie to również z korzyścią dla mnie.
Następnym razem, kiedy pojadę na południe do Jankowic, mam nadzieję znaleźć kogoś, kto może pomóc w poszukiwaniu rodziny ze strony ojca. Powoli dowiaduję się o nich coraz więcej, ale nie ma porównania z tym, jak wiele wiem o rodzinie ze strony matki. Oczywiście , kuzyn Krzysztof był skarbem, jaki odnalazłem, bo on  też zrobił badania na temat jego rodziny , która jest skoligacona z moją prababką , Ludwiką Rajewską Kaźmierczak .

Zobacz, proszę video po prawej stronie … Jestem Ukraińcą.


No comments:

Post a Comment