Sunday, April 09, 2017

Fixed it.











Today was a beautiful day to be outside so that is where we were. We ended up on Połwiejska street, near Browar, and walked some of the side streets looking at buildings. When we were done, since we were so close, we stopped at Sowa's for cafe latte and our favorite torte, Krajmakowy. We sat for a while and talked about our upcoming trip to Spain, what we will do and then about tomorrow night's visit to the doctor for Joan. She is still adamant about not going to hospital, if necessary, for testing, but I am also adamant that she will go. In this one instance, I will overrule her. It is important to resolve this coughing problem that she has.

As you know. Joan and I are learning Spanish. One thing we are not doing is using what we learn in everyday conversations. So, today I made signs....SPEAK SPANISH! and put them up all around the house. I hope this will help remind us.

Thanks to the internet and two gentlemen from the Google Photo Forum, I was able to resolve the problem of my many saved picture albums the were not saved in chronological order. Now  I know how to correct this although it will take some time to correct all but I have the time, I'm retired. :-)  It will help fill the void left by not searching further my genealogy.

Dziś był idealny dzień, by spędzić go na dworze, więc tam właśnie byliśmy. Zakończyliśmy na ulicy Półwiejskiej, w pobliżu Browaru. Przeszliśmy kilka bocznych ulic, patrząc na budynki. Kiedy skończyliśmy, ponieważ byliśmy tak blisko, zatrzymaliśmy się w cukierni Sowa na caffe latte i nasz ulubiony tort kajmakowy. Usiedliśmy na chwilę i rozmawialiśmy o naszej zbliżającej się podróży do Hiszpanii, co będziemy robić, a następnie o wizycie jutro wieczorem u lekarza Joan. Ona nieugięcie nie chce iść do szpitala, jeśli byłoby to konieczne, by przejść badania kontrolne, ale ja też jestem nieugięty, że ma iść. W tym jednym przypadku, zmuszę ją.

Jak wiecie Joan i ja uczymy się języka hiszpańskiego. Jedna rzecz, której nie robimy to wykorzystywanie w codziennych rozmowch tego, czego się uczymy. Więc dziś napisałem kartki  .... MÓWIĆ PO HISZPAŃSKU! i umieściłem je w całym domu. Mam nadzieję, że to będzie nam przypominać

Dzięki internetowi i dwóm panom z Google Photo Forum, udało mi się rozwiązać problem wielu moich zapisanych albumów ze zdjęciami, które nie zostały zapisane w kolejności chronologicznej. Teraz wiem, jak to naprawić, choć to zajmie trochę czasu, aby poprawić wszystkie, ale mam czas, jestem na emeryturze. :-) To pomoże wypełnić pustkę, która powstała gdy zakończyłem poszukiwania genealogiczne.

No comments:

Post a Comment